اوراکان استراتو آخرین خودروی کاملاً درون‌سوز لامبورگینی خواهد بود

اوراکان استراتو آخرین خودروی کاملاً درون‌سوز لامبورگینی خواهد بود

لامبورگینی اوراکان استراتو اولین محصول این برند با پیشرانه کاملاً درون‌سوز خواهد بود. ایتالیایی‌ها از این خودرو در آذر ماه سال جاری رونمایی خواهد کرد. لامبورگینی امروز این اخبار را تائید کرده است. به این ترتیب شاهد به پایان رسیدن تقریباً ۷۰ سال تولید محصولات اسپرت درون‌سوز توسط این خودروساز خواهیم بود. استراتو به دیگر اعضای جدید سبد محصولات لامبورگینی یعنی اوراکان تکنیکا و اوروس پرفورمنته خواهد پیوست، خودروهایی که در سال جاری معرفی شده‌اند.

اتوکار می‌گوید جانشین لامبورگینی آونتادور مشهور از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۳ پدیدار شود همچنان از پیشرانه ۱۲ سیلندر حجیم سود خواهد برد اما دستیار هیبریدی جدیدی نیز وجود خواهد داشت که طبق گفته مدیران شرکت باعث می‌شود جانشین آونتادور بسیار قوی‌تر از این خودروی دوست‌داشتنی باشد. اما آخرین محصول کاملاً درون‌سوز لامبورگینی یعنی استراتو قبل از رونمایی تست‌های متنوعی را پشت سر گذاشته است. این خودرو اساساً مبدع کلاس جدیدی خواهد بود، کلاسی که در آن خبری از سوپرکارهای قدبلند و آماده آفرود نیست! استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی قبلاً درباره لامبورگینی اوراکان استراتو گفته بود:

ما مجبوریم در زمینی نرمال بازی کنیم و فکر می‌کنم فرصت بسیار خوبی برای تولید محصولی ویژه در کلاس اسپرت‌ها وجود دارد، محصولی که تاکنون توسط هیچ شرکت دیگری تولید نشده است.

زمانی که از وینکلمن پرسیده شده آیا استراتو نسبت به خودرویی همچون کانتاش LPI 800-4 جالب‌تر است یا خیر گفته است:

قطعاً همین‌طور است. تولید گهگاه خودروهای رترو خوب است. من فکر می‌کنم کانتاش خودروی فوق‌العاده‌ای بود اما برند ما باید روبه‌جلو حرکت کند. ما باید شیشه جلوی وسیع و آینه وسط کوچکی داشته باشیم.

مدیر ارشد لامبورگینی می‌افزاید:

درک تاریخ شرکت مهم است تا بفهمیم در گذشته چه اتفاقی افتاده اما ما باید خلاق باشیم. باید همواره غیرمنتظره عمل کنیم و وارد راه‌های جدید شویم.

بی‌تفاوتی وینکلمن به خودروهای تک ساخت الهام گرفته از گذشته و محصولات محدود به خوبی مشخص شده است. وینکلمن در زمان معرفی کانتاش در سال پیش و اندکی پس از سکان‌داری دوباره لامبورگینی گفت:

من لامبورگینی را با این ایده که هرگز خودرویی رترو نخواهیم ساخت ترک کردم؛ بنابراین در زمان بازگشت به شرکت گفتم چرا حالا این کار را انجام می‌دهیم؟ اما زمانی که خودرو را دیدم و درباره‌اش صحبت کردم از ساختنش خوشحال بودم.

اوراکان استراتو که در زبان ایتالیایی به معنی “جاده کثیف” است اولین بار به‌صورت مفهومی در سال ۲۰۱۹ و به عنوان نسخه خشن‌تر اوراکان اوو معرفی شد. در آن زمان سخنگوی لامبورگینی گفته بود علیرغم اینکه حداقل یک نسخه عملکردی از این خودرو تولید شده اما برنامه‌ای برای تولید بیشتر آن وجود ندارد اما خودروهای مفهومی و تک ساخت ها معمولاً راهی تست‌های زمستانی نمی‌شوند و این امر نشان داد استراتو به نمایندگی‌ها راه خواهد یافت. این خودرو از نظر بصری ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین دارد و از ورودی هوا در سقف و ریل‌های روی آن استفاده می‌کند. سپر جلوی این خودرو نیز تقویت شده و چراغ‌های LED نیز روی کاپوت وجود دارند. اوراکان استراتو هنوز از قوس چرخ های مدل کانسپت استفاده نمی‌کند، قطعاتی که قبلاً گفته شده بود شاید با پرینت سه‌بعدی تولید شوند.

کانسپت استراتو از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان اوو که قدرت ۶۳۱ اسب بخاری دارد استفاده می‌کرد. این پیشرانه نیروی تولیدی را به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تحویل می‌دهد. انتظار داریم نسخه تولیدی این خودرو همان تنظیمات فرمان پذیری چرخ های عقب را حفظ کرده اما از نسخه بازنگری شده سیستم LDVI برای سطوح دارای کشش کمتر استفاده کند. هنوز مشخص نیست که لامبورگینی اوراکان استراتو محصولی تک ساخت همانند آونتادور J و SC20 رودستر خواهد بود یا اینکه به تعداد محدود و شاید بیشتر تولید خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.