اهدای جایزه قابل‌توجه به افشاگر مشکلات محصولات هیوندای و کیا!

اهدای جایزه قابل‌توجه به افشاگر مشکلات محصولات هیوندای و کیا!

سال پیش هیوندای موتور آمریکا با جریمه ۲۱۰ میلیون دلاری NHTSA نقره‌داغ شد. این خودروساز این مبلغ را پرداخت و حالا موسسه NHTSA بخشی از این جریمه را به افشاگری پرداخته که مشکلات ایمنی را منتشر کرده است. نکته جالب اینکه مبلغ این جایزه عدد قابل‌توجه ۲۴ میلیون دلار است.

این اولین باری است که چنین جایزه‌ای توسط NHTSA پرداخت می‌شود و خب مبلغ بسیار بالایی است. این موسسه مجاز است حداکثر ۳۰ درصد از جریمه‌های وصول شده از خودروسازان را به افرادی که اطلاعات مهمی را در رابطه با نقض قوانین ایمنی ارائه می‌کنند اهدا کند. در این نمونه NHTSA می‌گوید فرد افشا کننده اطلاعاتی را درباره نقض قوانین ایمنی توسط هیوندای و کیا ارائه کرده است. ۸۱ میلیون دلار از کل جریمه اعمال شده به‌صورت نقد به مقامات آمریکایی پرداخت شده و NHTSA نیز ۳۰ درصد آن را به فرد افشاگر اهدا کرده است.

هیوندای و کیا به عنوان بخشی از مجازات خود مجبور به فراخوان طیف متنوعی از محصولات و تعمیر و تعویض پیشرانه آن‌ها شده‌اند. در واقع مشکلات ساخت برخی از پیشرانه‌های ۲ و ۲.۴ لیتری محصولات این خودروسازان می‌تواند منجر به نقص کلی شود.

NHTSA می‌گوید نه کیا و نه هیوندای در زمان مناسب به این مشکل پاسخ نداده‌اند و ظاهراً اطلاعات نادرستی را منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود این اطلاعات را فرد افشاگر در اختیار مقامات قرار داده و حالا هم جایزه چند میلیون دلاری را دریافت کرده است.

دکتر استیون کلیف مدیر NHTSA می‌گوید:

افراد افشاگر نقش مهمی در ارائه اطلاعات مشکلات ایمنی پنهان به NHTSA بازی می‌کنند. این اطلاعات برای بهبود ایمنی عموم بسیار مهم بوده و ما به اهدای جوایز به افراد افشاگر متعهد هستیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.