اهداف الکتریکی فراری اعلام شد: سهم ۶۰ درصدی محصولات الکتریکی تا سال ۲۰۲۶

اهداف الکتریکی فراری اعلام شد: سهم ۶۰ درصدی محصولات الکتریکی تا سال ۲۰۲۶

فراری برای رسیدن به آینده‌ای الکتریکی شده میدونی گاز را می‌فشارد. این خودروساز ایتالیایی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ یعنی یک سال پس از معرفی اولین محصول الکتریکی خود به دنبال تحقق هدف فروش ۶۰ درصدی خودروهای الکتریکی شده از سبد محصولاتش خواهد بود. در واقع تا سال ۲۰۲۶ از هر ۱۰ فراری فروخته شده ۶ فراری دارای قوای محرکه تمام الکتریکی یا هیبریدی خواهد بود. در مراسم ویژه فراری تائید شد شاسی‌بلند ۱۲ سیلندر پورسانگ در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد و حداکثر ۲۰ درصد کل فروش این خودروساز را تشکیل خواهد داد. فراری اظهار می‌دارد ۵ درصد از خودروهای تولیدی این شرکت در سال ۲۰۲۶ از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد درحالی‌که سهم خودروهای هیبریدی و درون‌سوز سنتی به ترتیب ۵۵ و ۴۰ درصد خواهد بود.

البته فراری تخمین می‌زند سهم فروش این خودروها تا پایان دهه جاری میلادی به شدت تغییر خواهد کرد. در سال ۲۰۳۰ که برخی کشورها تردد خودروهای درون‌سوز را ممنوع خواهند کرد، ۴۰ درصد فروش فراری را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد درحالی‌که سهم هیبریدی‌ها و درون‌سوز به ترتیب ۴۰ و ۲۰ درصد خواهد بود. در یکی از اسلایدها به نمایش درآمده به سه نوع متمایز از قوای محرکه اشاره می‌شود و جالب‌ترین آن‌ها نه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی بلکه پیشرانه درون‌سوز است. بر اساس این اسلاید، فراری نسخه‌های درون‌سوز خالص از پیشرانه‌های ۶، ۸ و ۱۲ سیلندر را عرضه خواهد کرد. تاکنون فقط فراری ۲۹۶ GTB/GTS با پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی را دیده‌ایم.

اگر اطلاعات موجود صحت داشته باشند خودروهای درون‌سوز و هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهند بود درحالی‌که محصولات هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و مدل‌های الکتریکی فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد. فراری همچنین تائید می‌کند ۱۵ خودروی جدید را بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد که شامل محصولات آیکنا بیشتر خواهد بود. همچنین یک هایپرکار الهام‌بخش جدید تولید خواهد شد تا دنباله‌روی لافراری باشد. در یک نمودار محصولات متنوع فراری در طول ۱۲ سال گذشته و بر اساس لپ تایم‌های ثبت شده دیده می‌شوند. بر این اساس فراری F12 برلینتا و ۴۵۸ ایتالیا رکورد ۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه‌ای داشته‌اند درحالی‌که ۲۹۶ GTB کنونی و لافراری رکورد ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه‌ای را ثبت کرده‌اند. SF90 استراداله با زمان ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه‌ای پدیدار می‌شود و سریع‌ترین محصول جاده‌ای فراری محسوب می‌شود؛

اما یک سوپرکار هم وجود دارد که زیر کاور پنهان شده و زیر آن عبارت “انتقال فنی از فرمول ۱ و هایپرکار لمانز” دیده می‌شود. باید اذعان کرد این یک حساب‌وکتاب کاملاً سؤال‌برانگیز است زیرا مطمئن نیستیم این نمودار به چه چیزی اشاره دارد؛ اما می‌توان گفت هایپرکار بعدی فراری توانایی طی یک دور پیست فیورانو در ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه را خواهد داشت تا حدود ۴ ثانیه سریع‌تر از SF90 باشد؛ بنابراین با یک هیولای فوق‌العاده سریع طرف خواهیم شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.