انتقاد طراح اسبق بی ام و از کانسپت XM

انتقاد طراح اسبق بی ام و از کانسپت XM

تاکنون ویدئوهای مختلفی از فرانک استفنسون، طراح اسبق بی‌ام‌و را در میدونی منتشر کرده‌ایم. استفنسون که علاوه بر بی‌ام‌و در مینی و مک لارن نیز حضور داشته انتقادات زیادی را به طراحی‌های اخیر محصولات بی‌ام‌و وارد کرده است. این طراح مشهور این بار می‌خواسته بداند دقیقاً در بی‌ام‌و چه می‌گذرد و چرا محصولات اخیر این شرکت تا این اندازه وحشیانه و دل‌خراش هستند!

واضح است که زیبایی امری شخصی و سلیقه‌ای است اما باید اذعان کرد جدیدترین خودروی مفهومی این خودروساز آلمانی باعث تعجب و شگفتی افراد بسیاری شده است. کانسپت XM شبیه هیچ‌یک از محصولات پیشین بی‌ام‌و نیست و با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده، این زبان طراحی در نسخه تولیدی هم بکار خواهد رفت.

استفنسون می‌گوید نمای جلوی این شاسی‌بلند پرفورمنس درست به اندازه دیگر بخش‌های خودرو قابل‌بحث است و همه جای XM حالت فاجعه‌ دارد. او می‌گوید نمای جلوی این کانسپت هیچ منطقی ندارد که دلیل اصلی آن ارتباط بین جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کوچک است. این عدم تناسبات با نورانی شدن جلوپنجره تشدید هم می‌شود.

بنا به گفته استفنسون، طراحی بخش عقب نیز به اندازه دیگر بخش‌ها دردناک است. انتقاد اصلی او در این بخش به دو لوگوی بی‌ام‌و روی شیشه عقب مربوط می‌شود که ادای احترامی به M1 قدیمی است. البته از نظر استفنسون، این لوگوها نباید در جای موردبحث نصب می‌شدند و درست همانند این است که روی کاغذ دو بار امضا بزنید! چرا باید این کار را بکنید؟ خروجی‌های اگزوز چه؟ استفنسون نفس عمیقی می‌کشد…

نکته جالب اینکه طراح اسبق بی‌ام‌و دو نکته مثبت درباره XM را ذکر می‌کند. اولین موضوع مثبت به کاپوت این شاسی‌بلند بزرگ مربوط است و دومین بحث هم درباره طرز ادغام عناصر مشکی در پروفایل جانبی و دستگیره‌های درب پنهان صورت گرفته است. خب دو نکته مثبت در دریایی از نکات منفی چندان هم بد نیست، نه؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.