انتقاد شدید مدیرعامل استلانتیس از سیاست‌های تسریع الکتریکی‌سازی

انتقاد شدید مدیرعامل استلانتیس از سیاست‌های تسریع الکتریکی‌سازی

مدیرعامل استلانتیس کارلوس تاوارس در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است فشار خارجی بر خودروسازان برای تسریع حرکت به سمت الکتریکی‌سازی، مشاغل و کیفیت خودروها را تهدید می‌کند زیرا خودروسازان برای مدیریت هزینه‌های بالاتر ساخت خودروهای الکتریکی باید تقلا کنند. به گفتهٔ وی، دولت‌ها و سرمایه‌گذاران از خودروسازان می‌خواهند که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را تسریع کنند اما هزینه‌های این کار فراتر از محدودیت‌هایی است که صنعت خودرو می‌تواند تحمل کند.

وی دراین‌باره گفته است:

تحمیل الکتریکی‌سازی به صنعت خودروسازی ۵۰ درصد هزینهٔ اضافی در خودروهای معمولی به دنبال خواهد داشت و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم این ۵۰ درصد را به مصرف‌کنندگان نهایی منتقل کنیم زیرا بخش عمده‌ای از قشر متوسط توان پرداخت آن‌را ندارند

به گفتهٔ تاوارس، برای حل این مشکل، خودروسازان یا باید قیمت‌ها را افزایش دهند و خودروی کمتری بفروشند یا از حاشیهٔ سود خود کم کنند که هردوی این مسیرها به کاهش هزینه‌ها ختم می‌شود. به همین دلیل، سردمداران اتحادیهٔ اروپا و آمریکای شمالی هشدار داده‌اند که این موضوع ممکن است باعث نابودی ده‌ها هزار شغل شود. مدیرعامل استلانتیس می‌گوید خودروسازان برای آزمایش و اطمینان از کارآمدی تکنولوژی جدید به زمان نیاز دارند و فشار برای سرعت بخشیدن به این فرایند فقط نتیجهٔ معکوس خواهد داشت و منجر به بروز انواع مشکلات کیفی خواهد شد.

البته انتظار می‌رود در آینده هزینه‌های توسعهٔ خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کند تا جایی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در نیمهٔ دوم دههٔ جاری خودروهای الکتریکی به برابری هزینه با نمونه‌های درون‌سوز خواهند رسید. در حال حاضر اما استلانتیس مثل بسیاری از خودروسازانی که به تولید خودروهای درون‌سوز می‌پردازند، از سوی خودروسازان الکتریکی مثل تسلا و دیگر استارت‌آپ‌های الکتریکی مثل ریویان تحت‌فشار قرار گرفته است زیرا خودروسازان الکتریکی از لحاظ میزان فروش و کارکنان بسیار کوچک هستند اما ارزش سهام آن‌ها بسیار بالاتر از برندهای سودآوری همچون جیپ و رم است.

به همین دلیل، سهام‌دارانِ خودروسازان درون‌سوز به آن‌ها برای تسریع حرکت به سمت الکتریکی‌سازی فشار می‌آورند که این فشار توسط سیاست‌های دولتی با هدف کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نیز تشدید می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اتحادیهٔ اروپا و کالیفرنیا از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درون‌سوز را ممنوع خواهد کرد و بریتانیا هم تا سال ۲۰۳۰ به درون‌سوزها مهلت داده است. به گفتهٔ تاوارس اما دولت‌ها بجای فشار بر خودروسازان باید سیاست‌های آب‌وهوایی خود را روی توسعهٔ زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی و همین‌طور پاک کردن فرایند تولید انرژی متمرکز کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.