انتقاد بحث‌برانگیز بی ام و از کیفیت محصولات تسلا!

انتقاد بحث‌برانگیز بی ام و از کیفیت محصولات تسلا!

سلطنت تسلا در بازار خودروهای الکتریکی به خطر افتاده چراکه خودروسازان مطرح جهانی در حال ورود همه‌جانبه به این بازی هستند. BMW یکی از این برندها بوده و امسال خودروهای i4 و iX را معرفی کرده است. تسلا برندی چالش‌برانگیز برای بسیاری از برندها از جمله BMW بوده و مدیرعامل این شرکت آلمانی دوباره از تسلا انتقاد کرده است.

اولیور زیپس مدیرعامل BMW در کنفرانس هندلزبلات مدعی شده تسلا در حال کاهش قیمت‌ها برای رشد بیشتر است. البته می‌دانیم که این‌طور نیست چراکه تسلا اخیراً قیمت مدل ۳ و مدل Y را افزایش داده و ما نیز این اخبار را در میدونی پوشش داده‌ایم. این خودروها هم‌اکنون ۲۰ درصد گران‌تر از اواخر سال ۲۰۲۰ شده‌اند.

زیپس همچنین گفته تسلا در متفاوتی از رضایت مشتریان داشته و این دو خودروساز از نظر استانداردهای کیفیت و قابلیت اطمینان با یکدیگر تفاوت دارند. شاخص رضایت مشتری آمریکا نشان می‌دهد تسلا تنها یک امتیاز کمتر از BMW در نظرسنجی سال ۲۰۲۱ داشته است. BMW هم با یک امتیاز اختلاف نسبت به لکسس در جایگاه دوم رتبه‌بندی برندهای لوکس قرار گرفته است. تسلا همچنین در نظرسنجی رضایت مشتریان کانسومر ریپورتز که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد رتبه اول را کسب کرد.

رقابت بین الکتریکی سازان در حال داغ شدن است چراکه هر روز برندهای بیشتری وارد بازار می‌شوند و خب واضح است که هر برندی به دنبال جلب‌توجه می‌باشد و هر از گاهی اظهارات جنجالی از این دست به گوش می‌رسد.

گفته‌های زیپس با اظهارات مقامات ارشد سایر کمپانی فرق دارد. جیم فارلی مدیرعامل فورد و هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن قبلاً از تسلا و ایلان ماسک به خاطر هموار کردن راه خودروهای الکتریکی تشکر کرده‌اند اما زیپس علاوه بر انتقادات جدید خود قبلاً نیز به تسلا تاخته و گفته این برند در حفظ روند رو به رشد خود با چالش مواجه خواهد شد.

اگرچه هنوز راه نسبتاً زیادی تا همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی باقی مانده اما واضح است که برندهای مطرح با سرعت زیادی به این سمت حرکت می‌کنند. تکنولوژی باتری‌ها و زیرساخت‌های شارژ پیشرفت کرده و مردم نیز روزبه‌روز بیشتر به دنبال خرید این دست خودروها هستند. بهتر است همه‌چیز را به آمار فروش واگذار کنیم و آن موقع قضاوت بهتری درباره برتری برندها نسبت به یکدیگر خواهیم داشت، این‌طور نیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.