انتقادات تند و تیز ترامپ از جنرال موتورز!

انتقادات تند و تیز ترامپ از جنرال موتورز!

شکی نیست که رابطه‌ی بین دونالد ترامپ و جنرال موتورز هم اینک در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

تصمیم این خودروساز برای تعلیق تولید تأسیسات تولید آمریکا از سال ۲۰۱۹ و تعدیل ۱۵ هزار نفری نیرو با واکنش مثبتی از طرف کاخ سفید مواجه نشده است. جنرال موتورز در زمان اعلام برنامه‌ی بازسازی خود اعلام کرد سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در خودروهای الکتریکی و تکنولوژی خودران خواهد داشت. جنرال موتورز سال پیش گفته بود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۰ خودروی الکتریکی جدید را وارد بازار کند.

ظاهراً ترامپ معتقد است جنرال موتورز اشتباه می‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که با فاکس نیوز داشته اعلام کرده تصمیم جنرال موتورز برای تمرکز اصلی روی خودروهای الکتریکی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

ترامپ با اشاره به ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز گفته است:

آن‌ها همه‌ی محصولات جنرال موتورز را تغییر می‌دهند و به سوی محصولات الکتریکی حرکت می‌کنند. خودروهای الکتریکی به درد نخواهند خورد… حضور این خودروها در بخشی از بازار شگفت‌انگیز است اما تمرکز اصلی روی خودروهای الکتریکی اشتباه است.

ترامپ که تهدید به حذف مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی کرده ناامیدی خود از تعدیل نیرو و تعطیلی تأسیسات تولید جنرال موتورز در آمریکا را ابراز نموده است. او گفته است:

گفتن اینکه بارا تأسیسات تولید اوهایو و میشیگان را قبل از تعطیل خواهد کرد برای من پذیرفتنی نیست.

او اضافه کرده توافق تجاری جدید با مکزیک و کانادا باعث خواهد شد ساختن خودروها در خارج از آمریکا بسیار نامطلوب باشد. ترامپ بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته است:

من این کار جنرال موتورز را دوست ندارم… جنرال موتورز رفتار خوبی ندارد.

اگرچه توافق تجاری جدید سی‌ام نوامبر امضا شده اما هنوز تأییدیه‌ی کنگره را به دست نیاورده است. با توجه به این توافقنامه، درصد قابل‌توجهی از خودروها باید توسط کارگرانی که در هر ساعت حداقل دستمزد ۱۶ دلاری دارند ساخته شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.