انتشار مشخصات موتورهای نسل جدید مرسدس S کلاس، S63 هیبریدی می‌شود

انتشار مشخصات موتورهای نسل جدید مرسدس S کلاس، S63 هیبریدی می‌شود

هرچه به زمان معرفی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس نزدیک می‌شویم، مشخصات و ویژگی‌های بیشتری از آن مشخص می‌شود. پس از رونمایی کامل کابین این سدان پرچم‌دار با انتشار تصاویر رسمی، حالا مشخصات پیشرانه‌های S کلاس جدید هم معلوم شده است زیرا تعدادی معدودی از روزنامه‌نگاران فرصت رانندگی با پروتوتایپ‌های مختلفی از S کلاس را پیدا کرده و طی این رانندگی‌ها، به اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ نسخه‌های مختلف این سدان پرچم‌دار آلمانی دست یافته‌اند.

طبق این گزارش‌ها، مدل پایهٔ این ماشین در ایالات‌متحده، S500 نام خواهند داشت و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز خواهد بود. این همان قوای محرکه‌ای است که هم‌اکنون در محصولات سری ۵۳ مرسدس-آام‌گ مورداستفاده قرار می‌گیرد و در S کلاس هم ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. مدل بعدی S580 است که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه سیستم EQ Boost مجهز می‌شود. هردوی این مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز هستند.

علاوه بر این، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی S500 نیز با نام S500e ارائه خواهد شد. در این مدل، پیشرانهٔ V8 جای خود را به یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۶۲ اسب بخار قدرت می‌دهد اما در عوض در کنار آن یک موتور الکتریکی با ۱۴۰ اسب بخار قدرت هم قرار می‌گیرد تا مجموع خروجی سیستم مثل نسخهٔ بنزینی معمولی به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد. S500e به لطف برخورداری از یک پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی، می‌تواند تا حدود صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. همچنین این باطری‌ها به‌گونه‌ای در قسمت عقب خودرو نصب شده‌اند که موجب کاهش فضای صندوق بار نمی‌شوند.

خوشبختانه در نسل جدید S کلاس هنوز هم پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 ارائه میشود اما این موتور صرفاً در نسخهٔ مایباخ S650 در دسترس خواهد بود و به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز می‌شود. همچنین برای اولین بار پیشرانۀ دوازه سیلندر مرسدس با سامانهٔ چهارچرخ محرک کار می‌کند. مدل‌های دیزلی نسل جدید S کلاس نیز S350d و S400d هستند که هردو با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربودیزل ارائه خواهند شد. S350d که نسخهٔ پایهٔ S کلاس در اروپا محسوب می‌شود ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

اما دراین‌بین، مهم‌ترین خبر، قوای محرکهٔ سریع‌ترین نسخهٔ S کلاس یعنی S63 AMG است. به گزارش کار مگزین، نسل جدید این ماشین به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده و S63e نام دارد. به گفتهٔ این گزارش، قوای محرکهٔ S63e از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. در این ترکیب، موتور بنزینی ۶۰۳ اسب بخار و موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا مجموع خروجی سیستم به ۸۰۴ اسب بخار برسد. به لطف این نیروی عظیم، S63e در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای سدانی با این اندازه فوق‌العاده است. همچنین به نظر می‌رسد نسل جدید S63 صرفاً به‌صورت هیبریدی ارائه می‌شود و نسخهٔ بنزینی معمولی نخواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.