انتشار تیزر مرسدس AMG GT4 هیبریدی ۸۰۰ اسبی، معرفی ۱۰ شهریور

انتشار تیزر مرسدس AMG GT4 هیبریدی ۸۰۰ اسبی، معرفی ۱۰ شهریور

مدت‌زمان زیادی است که بسیار در مورد نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و پرچم‌دار جدید مرسدس AMG GT4 شنیده‌ایم و حالا سرانجام می‌توانیم به‌زودی این خودرو را ببینیم و با مشخصات نهایی آن آشنا شویم زیرا مرسدس با انتشار تیزری، خبر از رونمایی رسمی این خودرو در اول سپتامبر یا ۱۰ شهریور داده است. این نسخه را تاکنون با نام GT73e می‌شناختیم اما دراین‌باره هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست چون برخی گزارشات به نام GT63 E-Performance اشاره کرده‌اند.

درهرحال، چیزی که ما به‌طورقطع میدانیم این است که نسخهٔ جدید خانوادهٔ AMG GT4 در کنار پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی هم خواهد داشت که مجموع خروجی را به اعداد فوق‌العادهٔ ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد رساند. این نسخه تحت نام جدید E-Performance به بازار عرضه خواهد شد که از آن در نسل بعدی C63 AMG با قوای محرکهٔ چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور هایپرکار AMG One هم استفاده خواهد شد. قبلاً اعلام شده است که GT4 پلاگین‌هیبریدی در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به‌منظور توزیع وزن بهتر، الکتریک درایو یونیت متشکل از موتور الکتریکی، گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب خودرو نصب شده است. قدرت مداوم این موتور ۹۴ اسب بخار است اما می‌تواند به‌طور موقت به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که ۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همچنین گران‌ترین عضو خانوادهٔ AMG GT4 خواهد بود و از قیمت ۱۶۲ هزار دلاری GT63 S فراتر خواهد رفت؛ بنابراین احتمالاً قیمت پایهٔ این نسخه به چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید که آن‌را پس از S کلاس مایباخ V12 به گران‌ترین محصول تولید انبوه مرسدس بنز تبدیل خواهد کرد. مرسدس AMG GT4 پلاگین‌هیبریدی پس از اولین نمایش در چهارشنبهٔ آینده، راهی نمایشگاه مونیخ خواهد شد تا در کنار EQS AMG و سدان کوچک‌تر EQE در معرض دید عموم قرار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.