انتشار اولین تصاویر رسمی کراس‌اوور سه ردیفهٔ جیپ گرند کُماندر

انتشار اولین تصاویر رسمی کراس‌اوور سه ردیفهٔ جیپ گرند کُماندر

جیپ سال گذشته در نمایشگاه شانگهای کراس‌اوور سه ردیفهٔ کانسپتی بنام Yuntu را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از یک نمونهٔ تولیدی بود. حال به‌تازگی نخستین تصاویر رسمی این کراس‌اوور سه ردیفه با نام گرند کُماندر منتشر شده است. در کانسپت Yuntu و همین‌طور تیزرها و تصاویر جاسوسی، تقریباً طراحی این خودرو مشخص شده بود اما حالا این تصاویر جدید نمایی کامل را از گرند کماندر ارائه کرده‌اند.

در طراحی بیرونی گرند کماندر تا حد زیادی از مدل کنونی گرند چروکی الهام گرفته شده است اما چراغ‌های جلوی آن مستطیل شکل‌تر بوده و به جلوپنجره‌ای باریک چسبیده‌اند. به‌طورکلی گرند کماندر نمای جلویی محافظه‌کارانه‌ای دارد که از نکات قابل‌توجه آن چراغ‌های LED، هفت شیار معروف جیپ در جلوپنجره و کاپوت برجسته است. در نمای جانبی اما فاصلهٔ محوری کشید و همین‌طور پنجرهٔ سوم بزرگ خودرو جلب‌توجه می‌کند. علاوه بر این، دهانهٔ گلگیرها نیز بزرگ بوده و سقف هم شیب ملایمی دارد.

در نمای عقبی این کراس‌اوور آمریکایی شیشه‌ای بزرگ دیده می‌شود که در زیر آن چراغ‌هایی باریک تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه گرند کماندر نیز می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما، سر اگزوزهای دوتایی و تریم کرومی زیاد اشاره کرد. جیپ فعلاً تصاویر داخلی این کراس‌اوور جدید را منتشر نکرده ولی همان‌طور که گفته شد، گرند کماندر کراس‌اووری سه ردیفه بوده که این یعنی ظرفیت حمل هفت نفر را دارد و برای خانواده‌های پرجمعیت جذاب خواهد بود.

هنوز اطلاعات فنی این خودرو نیز منتشر نشده است ولی یک وب‌سایت چینی به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو و گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک برای آن اشاره کرده است. البته مشخصات این موتور اعلام نشده است اما قبلاً گزارشی نشان داده بود که این همان پیشرانهٔ چهار سیلندر نسل جدید مدل رانگلر است. اگر این گزارشات صحت داشته باشند، موتور جیپ گرند کماندر باید ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این کراس‌اوور رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ در ماه آوریل رونمایی گردد. گرند کماندر در چین تولید خواهد شد و انتظار می‌رود صرفاً در بازار این کشور عرضه گردد هرچند که این موضوع هنوز کاملاً قطعی نیست. بااین‌حال آمریکایی‌ها نباید از عدم عرضهٔ گرند کماندر در ایالات‌متحده ناراحت باشند چراکه جیپ هم‌اکنون در حال توسعهٔ نسل جدید مدل‌های واگنییر و گرند واگنییر است که انتظار می‌رود سال آینده معرفی شده و از سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه گردد. گرند واگنییر مدل لوکسی است که می‌تواند تا ۱۴۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و به رقیبی برای رنجروور و مرسدس تبدیل گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.