الکتریکی‌سازی محصولات مرسدس بنز زودتر از برنامه‌ها انجام خواهد شد

الکتریکی‌سازی محصولات مرسدس بنز زودتر از برنامه‌ها انجام خواهد شد

چندی پس از انتشار گزارشی که ادعا می‌کند آئودی روند الکتریکی‌سازی خود را تسریع کرده و پیشرانه‌های درون‌سوز را زودتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت کنار خواهد گذاشت، گزارش مشابهی در رابطه با دایملر هم منتشر شده است. در این گزارش گفته شده که دایملر به‌عنوان شرکت مادر مرسدس بنز، در نسخهٔ بروز شدهٔ استراتژی الکتریکی‌سازی خود، رویکردی مشابه آئودی را دنبال خواهد کرد. به گزارش اتو نیوز، مرسدس بنز خودروهای الکتریکی خود در اواسط دههٔ جاری را زودتر از برنامه‌ریزی‌ها به بازار عرضه خواهد کرد.

این یعنی مدل‌هایی که قرار بود در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ رونمایی شوند، یک سال زودتر پدیدار می‌شوند و از سوی دیگر، معادل درون‌سوز آن‌ها از سبد محصولات حذف خواهد شد. البته فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست زیرا این نشریه به اطلاعات منابع نزدیک به مرسدس استناد کرده است. بااین‌وجود، گفته می‌شود که مدیرعامل دایملر «اولاً کالنیوس» تا پیش از تعطیلات تابستانی تسریع برنامه‌های الکتریکی‌سازی مرسدس را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که در فوریهٔ امسال اعلام شد مرسدس به تولید برخی از محصولات کوپه و کانورتیبل کم‌فروش خود پایان می‌دهد و روی توسعهٔ خودروهای الکتریکی نسل بعدی تمرکز می‌کند.

در همین حال، رقیب اصلی مرسدس بنز یعنی ب‌ام‌و قبلاً اعلام کرده است که حداقل تا ۳۰ سال دیگر به پیشرانه‌های درون‌سوز متعهد خواهد بود. البته برند مینی ممکن است زودتر الکتریکی شود اما به‌احتمال‌زیاد خود ب‌ام‌و حداقل تا ۲۰ سال آینده به ارائهٔ پیشرانه‌های چهار و شش بنزینی و دیزلی ادامه خواهد داد. بااین‌وجود، با توجه به جدیدترین اخبار از آئودی و مرسدس مبنی بر تسریع برنامه‌های الکتریکی‌سازی، اگر باواریایی‌ها هم استراتژی الکتریکی‌سازی خود را تغییر دهند تعجب نخواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.