افشای تصاویر و اطلاعات پیکاپ جیپ گلادیاتور

افشای تصاویر و اطلاعات پیکاپ جیپ گلادیاتور

نخستین تصاویر و اطلاعات از پیکاپ جیپ افشا شده است. این خودرو که نسخهٔ پیکاپ رانگلر محسوب می‌شود، رسماً گلادیاتور نام گرفته است. جیپ پیش‌ازاین از نام گلادیاتور در دههٔ ۶۰ میلادی و همین‌طور برای کانسپتی که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد استفاده کرده بود. گفته شده این پیکاپ جدید که با مدل ۲۰۲۰ به بازار می‌آید، تواناترین پیکاپ میان سایز تاریخ خواهد بود. ظاهر گلادیاتور تا حد زیادی با رانگلر یکسان است اما بااین‌حال بعد از ستون A، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دیده می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی این قسمت، ترکیب دو کابین بدنه و قسمت بار ۱.۵۲ متری است که از قلاب‌های یکپارچه و همین‌طور یک خروجی برق بیرونی برخوردار است.

گلادیاتور در بخش عقبی هم طراحی منحصربه‌فردی دارد زیرا در این قسمت سپر مورد اصلاح قرار گرفت و یک قلاب بکسل هم به‌صورت یکپارچه درون آن تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت نیز می‌توان به درب بار منحصربه‌فرد، چراغ‌های اصلاح‌شده و چرخ زاپاس نصب‌شده در زیر قسمت بار اشاره کرد؛ اما هرچند گلادیاتور از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی برخوردار است، جیپ در تصمیمی عاقلانه، سقف قابل جمع شدن رانگلر را در آن حفظ کرده است. درنتیجه، به گفتهٔ فیات-کرایسلر، این ماشین تنها پیکاپ روباز ۴×۴ واقعی بازار محسوب می‌شود. ظاهراً تیپ پایهٔ گلادیاتور با سقف پارچه‌ای عرضه خواهد شد درحالی‌که سقف ثابت فلزی هم قابل سفارش خواهد بود.

پیشرانه‌های گلادیاتور هم از رانگلر گرفته شده‌اند اما موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ از بین آن‌ها حذف شده است؛ بنابراین پیکاپ جیپ در ابتدا با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۲۰ نیز پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور برای گلادیاتور ارائه خواهد شد. نیروی این موتور اما تنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

این پیکاپ سرسخت به سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل‌های عقب و جلو، دیفرانسیل لغزش محدود و تایرهای آفرود ۳۳ اینچی مجهز شده است. جیپ فعلاً اطلاعاتی از تعلیق گلادیاتور منتشر نکرده اما گفته است که سیستم تعلیق خودرو به‌گونه‌ای تنظیم شده که در مسیرهای آنرود، هندلینگ و راحتی سواری مناسبی را بدون قربانی کردن توانایی‌های آفرود یا ظرفیت بار و بکسل ارائه کند. طبق اطلاعاتی که فعلاً افشا شده است، ظرفیت بار گلادیاتور ۷۲۵ کیلوگرم و ظرفیت بکسل آن ۳.۵ تن است. جیپ گلادیاتور رسماً در تاریخ ۲۸ نوامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شده و فروش آن از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.