افشای تصاویر سیتروئن C5 ایرکراس پیش از رونمایی رسمی

افشای تصاویر سیتروئن C5 ایرکراس پیش از رونمایی رسمی

درحالی‌که سیتروئن قصد داشت کراس‌اوور جدید خود که C5 ایرکراس نام دارد را در آیندهٔ نزدیک در نمایشگاه شانگهای رسماً رونمایی کند، تنها چند روز مانده به رونمایی رسمی، تصاویر این خودرو افشا شده است. این تصاویر که توسط سایت‌های AutoHome و AutoWeek منتشر شده‌اند، طراحی نسخهٔ نهایی این کراس‌اوور فرانسوی را نشان می‌دهند که به‌شدت با الهام از ایرکراس کانسپت شکل گرفته است.

مشخص است که سیتروئن در C5 ایرکراس ضربه‌گیرهای هوایی معروف خود را در قسمت پایینی درها بکار گرفته است درحالی‌که اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب (پیشامدگی‌ها) و همچنین افزایش ارتفاع از سطح زمین، ظاهر آفرود مانند به این کراس‌اوور بخشیده است. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان C5 ایرکراس را برادر بزرگ‌تر و بلندتر هاچ‌بک C3 دانست درحالی‌که از استایل بسیار عالی و دوست‌داشتنی برخوردار است.

تصاویر داخلی نیز نشان از فضایی لوکس پوشیده شده از چرم قهوه‌ای و قطعات تزئینی دارند. شیفتر تعویض دندهٔ آیندهٔ نگر نیز نشان می‌دهد که این ماشین به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است درحالی‌که کنترل‌کنندهٔ دوار کناری آن نیز نشانگر وجود چندین حالت رانندگی مختلف در آن دارد که درست مشابه دیگر کراس‌اوورهای مدرن پژو-سیتروئن است. هرچند هنوز مطمئن نیستیم که آیا C5 ایرکراس با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد یا نه اما گزارش Autocar نشان می‌دهد که به‌احتمال‌زیاد تیپ‌های بالایی آن مجهز به این سیستم خواهند بود.

سیتروئن هنوز جزئیات دقیق کراس‌اوور جدید خود را اعلام نکرده است اما رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که این خودرو بر روی پلت‌فرم EMP 2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با کراس‌اوور پژو ۳۰۰۸ مشترک است؛ اما پلت‌فرم تنها چیزی نیست که بین این دو کراس‌اوور هم‌خانواده مشترک است چراکه انتظار می‌رود تقریباً تمامی پیشرانه‌های پژو ۳۰۰۸ برای سیتروئن C5 ایرکراس هم ارائه شوند.

این موتورها شامل نمونه‌های ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری توربوشارژ می‌شود که به ترتیب ۱۷۰ اسب بخار و ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارند. نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. انتظار می‌رود بعداً یک موتور ۲ لیتری توربو هم به این لیست اضافه گردد. همچنین علاوه بر نسخهٔ استاندارد این کراس‌اوور، ممکن است سیتروئن همانند فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس، یک نسخهٔ با فاصلهٔ محوری کشیده از C5 ایرکراس را هم با سه ردیف صندلی تولید کند؛ اما این فعلاً در حد یک شایعه است.

همان‌طور که اشاره شد، سیتروئن از این کراس‌اوور جدید رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کردهو سپس آن‌را در سه‌ماههٔ آخر سال جاری به بازار چین عرضه خواهد نمود. C5 ایرکراس به‌صورت محلی در چین توسط شرکت جوینت ونچر پژو-سیتروئن-دانگ‌فنگ تولید خواهد شد درحالی‌که نسخه‌های اروپایی آن در فرانسه تولید می‌شوند. عرضهٔ این کراس‌اوور نوین فرانسوی در اروپا نیز از ماه اول سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.