افزایش قابل‌توجه تراکم انرژی باتری محصولات تسلا

افزایش قابل‌توجه تراکم انرژی باتری محصولات تسلا

ایلان ماسک اعلام کرد تسلا قادر خواهد بود طی سه تا چهار سال آینده باتری‌هایی با ۵۰ درصد تراکم انرژی و طول عمر بیشتر را تولید کند. این خبر در حالی منتشر شده که ۲۲ سپتامبر شاهد برگزاری مراسم “روز باتری” این خودروساز خواهیم بود.

انتظار می‌رود تسلا در روز باتری برخی پیشرفت‌های مهم در تکنولوژی سلول باتری را اعلام کند.

ماسک در توئیتر خود گفته که تسلا فاصله چندانی با دستیابی به تولید انبوه باتری‌هایی که دارای تراکم انرژی ۴۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم و طول عمر بیشتر هستند ندارد. او گفته این امر طی سه تا چهار سال آینده میسر خواهد شد.

طبق گفته محققان تراکم انرژی باتری‌های پاناسونیک ۲۱۷۰ بکار رفته در تسلا مدل ۳ حدود ۲۶۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم است. ماسک گفته تراکم انرژی باتری‌ها نسبت به موارد کنونی حدود ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد و این موضوع یک فاکتوری کلیدی برای دستیابی به شعاع حرکتی بیشتر خواهد بود.

تسلا همچنین از تصویر پس‌زمینه عجیبی در سایت خود برای انتشار اخبار جلسه سهامداران ۲۰۲۰ استفاده کرده و یک سری نقاط خوشه‌ای استفاده کرده و این امر باعث شده رسانه‌ها درباره آن جلسه و روز باتری اقدام به گمانه‌زنی بکنند.

یکی از متخصصان باتری اهل کره جنوبی گفته که شاید این تصویر تیزری از تکنولوژی آند نانوسیم سیلیکونی باشد که ظاهراً می‌تواند باعث افزایش قابل‌توجه تراکم انرژی و طول عمر باتری شود.

همچنین پاناسونیک نیز گفته که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تراکم انرژی باتری ۲۱۷۰ بکار رفته در تسلا مدل ۳ طی ۵ سال آینده است. تسلا نیز در حال همکاری با شرکت CATL چین برای تولید مجموعه باتری جدید، کم‌هزینه و با طول عمر بالا برای تسلا مدل ۳ ساخت چین است. انتظار می‌رود این تکنولوژی اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.