افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکی به ۱.۶ میلیون کیلومتر

افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکی به ۱.۶ میلیون کیلومتر

تلاش برای افزایش طول عمر باتری‌ها هم‌زمان با تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت و برد آن‌ها ادامه دارد. به گفته معاون مدیرعامل جنرال موتورز، داگ پارک، اکنون رسیدن به طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتری تقریباً در دسترس است.

این بدان معنی است که باتری خودروهای الکتریکی در طی این مقدار طی مسافت می‌توانند با افتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی در ظرفیت خود همچنان دوام بیاورند. سپس از این باتری‌ها می‌توان در سیستم‌های ذخیره انرژی دیگر که نیاز به چگالی انرژی پایین‌تری دارند مانند ذخیره انرژی خورشیدی در منازل استفاده نمود.

مدیر اجرایی جنرال موتورز گفته که این شرکت در حال کار روی تولید باتری است که بتواند یک میلیون مایل دوام بیاورد. ما می‌دانیم که تسلا هم با همکاری شرکت چینی سازنده باتری CATL در حال کار روی چنین باتری می‌باشد که احتمالاً اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده با همین میزان عمر رونمایی می‌شود. اما مطمئناً این‌ها تنها شرکت‌هایی نیستند که علاقه‌مند طولانی‌تر شدن عمر باتری‌ها هستند.

جنرال موتور قبلاً باتری‌های جدید Ultium را رونمایی کرده و با سرمایه‌گذاری مشترک ۲.۳ میلیارد دلاری در اوهایو با شرکت کره‌ای LG این باتری‌ها را تولید خواهد کرد.

توضیح بیشتری درباره فناوری این باتری‌ها داده نشده اما احتمالاً با نسل جدید باتری‌های لیتیوم یونی روبرو خواهیم شد. چرخه شارژ می‌تواند روی عمر باتری تأثیر بگذارد. مثلاً برای یک خودروی برقی مدرن لااقل ۳۳۳۳ بار چرخه شارژ کامل انتظار می‌رود در حالی که یک خریدار ممکن است هزاران بار خودروی خود را از طریق شارژر خانگی شارژ نماید.

طی کردن مسافت ۱.۶ میلیون کیلومتر خیلی طولانی‌تر از میانگین دوره مالکیت خودرو است و بنابراین هزینه تعویض باتری را کاملاً حذف خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.