افزایش بهای مدل‌های تسلا در انگلستان به خاطر برگزیت!

افزایش بهای مدل‌های تسلا در انگلستان به خاطر برگزیت!

تسلا موتور اعلام کرده که بهای محصولات خود در بریتانیا را با آغاز سال ۲۰۱۷ پنج درصد افزایش خواهد داد. این افزایش بها با تصمیم بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا که به برگزیت معروف است ارتباط دارد. بریتانیایی‌ها تنها یک هفته فرصت دارند تا مدل‌های تسلا را با بهای قبلی سفارش دهند.

بلومبرگ می‌گوید مدیر فروش تسلا ایمیلی به مصرف‌کننده‌ها فرستاده و ادعا کرده که بهای خودروها به علت نوسانات ارزی و افت ۱۵ درصدی پوند از زمان اعلام برگزیت افزایش می‌یابد. این ایمیل همچنین مشخص می‌کند تنها سفارش‌های جدید مشمول این افزایش بها خواهد شد و نمونه‌های موجود در نمایندگی و نسخه‌های کارکرده افزایش بهایی نخواهند داشت.

بلومبرگ به تازگی با یکی از خریداران تسلا مدل ۳ که پیش‌پرداخت هزار پوندی در زمان رونمایی از این خودرو داشته مصاحبه کرده است. او می‌گوید که باید ۱۵۰۰ پوند بیشتر از انتظار خود بپردازد اما افزایش بها او را از خرید این سدان الکتریکی قابل‌ابتیاع منصرف نخواهد کرد. او حتی این خودروساز کالیفرنیایی را به خاطر افزایش قیمت سرزنش نمی‌کند.

قبلاً تسلا و بریتانیا ارتباط قوی با هم داشته‌اند و این شرکت حتی برنامه‌ای برای توسعه‌ی بیشتر خود با مهندسی بریتانیایی دارد. ایلان ماسک ماه پیش گفته است:

ما احترام زیادی برای مهندسی صنعت خودروی بریتانیا قائل هستیم. فقط به فرمول ۱ نگاه کنید، اینکه چگونه بریتانیایی‌ها در فرمول ۱ حضور دارند مرا بسیار شگفت‌زده می‌کند. احتمالاً ما گروه مهندسی تسلا را در آینده در بریتانیا مستقر خواهیم کرد.

بسیاری از خودروسازها پیش از این درباره‌ی تغییرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مثل توقف یا جابجایی تولید خود از این کشور بحث کرده‌اند. علاوه بر این برخی شرکت‌ها از قبیل فورد، پژو، واکسهال و نیسان به خاطر افت ارزش پوند در برابر یورو قیمت محصولات خود را افزایش داده بودند.

منبع: bloomberg

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.