افت فروش نگران‌کننده شورولت و مزدا در یک سال اخیر

افت فروش نگران‌کننده شورولت و مزدا در یک سال اخیر

از سال ۲۰۱۶ به بعد و زمانی که فروش خودرو پس از رکورد اقتصادی بزرگ بهبود یافته بود بازار خودروی آمریکا نشانه‌هایی از رکورد دوباره را نشان داد. برخی خودروسازان ماه‌هاست که با مشکلاتی روبرو هستند و شیوع گسترده ویروس کرونا نیز وخامت اوضاع را در پی داشته است. همه‌ی آن کاری که باید بکنید تماشای روند فروش شورولت و مزداست، دو خودروسازی که آمار فروش خود در ماه‌های اخیر را منتشر کرده‌اند.

بنا به گزارش اتوموتیونیوز، ماه ژوئن دوازدهمین ماه پی‌درپی بوده که فروش سال‌به‌سال شورولت و مزدا افت داشته است. این وب‌سایت همچنین می‌گوید که دو شرکت یاد شده از سال ۲۰۱۱ تاکنون پایین‌ترین فروش کلی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را بر جای گذاشته‌اند. البته همه خودروسازان شرایط مشابهی نداشته و برخی بهتر عمل کرده‌اند. برای مثال سوبارو ماه پیش نود و یکمین ماه پیاپی با رشد فروش سال‌به‌سال روبرو شد و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ سهم ۵.۲ درصدی از بازار را به دست آورد که آن‌هم رشد را نشان می‌دهد. البته شورولت و مزدا به شرکت‌هایی همچون فیات، مینی و اسمارت ملحق شده‌اند خودروسازانی که بیش از یک سال است افت فروش را تجربه می‌کنند.

مزدا استارت خوبی در سال ۲۰۲۰ نداشته است. در پایان سال ۲۰۱۹ بود که فروش مزدا ۳ افت ۲۱.۵ درصدی را تجربه کرد. فروش برخی محصولات شورولت همچنان کامارو نیز همچنان رو به افول است. این خودروی عضلانی در سه‌ماهه دوم امسال کاهش فروش ۴۶.۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ داشته و این خودرو کورس رقابت را به فورد موستانگ و داج چلنجر باخته است. البته اگرچه فروش کلی شورولت افت داشته اما سیلورادو با عملکرد خوب خود رم را پشت سر گذاشته و دومین پیکاپ پرفروش آمریکا لقب گرفته است.

این می‌تواند اولین سال از سال ۲۰۱۴ تاکنون باشد که فروش سالانه خود در آمریکا به زیر ۱۷ میلیون دستگاه می‌رسد. خودروسازان روند تولید محصولات خود را از سر می‌گیرند اما هنوز وضعیت با دوران پیش از کرونا بسیار متفاوت است. باید دید در آینده این خودروسازان چه عملکردی خواهند داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.