اعلام مشخصات کامل فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر در پاریس

اعلام مشخصات کامل فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر در پاریس

فراری در ماه آگوست اقدام به معرفی ۴۸۸ پیستا اسپایدر کرد و طرفداران این برند را حسابی سورپرایز کرد. این خودرو پنجاهمین مدل روباز فراری بوده و اگرچه مشخصات مهم آن پیش از این منتشر شده اما همه‌ی مشخصات آن در دسترس عموم نبوده است. البته با شروع نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ فراری هم اقدام به انتشار اطلاعات کامل ۴۸۸ پیستا اسپایدر کرده است.

ما می‌دانیم که پیستا اسپایدر از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه با قدرت ۷۲۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری خود باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. این پیشرانه با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت می‌شود. گیربکس یاد شده از استراتژی تعویض دنده‌ی جدیدی سود می‌برد که سرعت تعویض‌های آن تا ۳۰ میلی‌ثانیه هم کاهش می‌یابد. زیر خودرو هم لاستیک‌های جدید میشلین اسپورت کاپ ۲ جای گرفته‌اند.

اما فراری چگونه توانسته این خودرو را بهبود بخشد؟ از قوی‌تر کردن پیشرانه گرفته تا بهبود ۲۰ درصدی آئرودینامیک پیستا اسپایدر در مقایسه با ۴۸۸ اسپایدر می‌توان به توانایی‌های فنی این خودروساز پی برد.

فراری از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نیم‌نگاهی به خودروهای ۴۸۸ چلنج و GTE داشته و پیستا اسپایدر را سریع‌تر از مدل قبلی کرده است. مهندسان از طراحی ورودی جدید توسعه یافته برای پیشرانه‌ی ۴۸۸ چلنج استفاده کرده‌اند. این امر باعث شده فضای بیشتری برای نصب اینترکولرهای بزرگ‌تر در جلوی چرخ‌های عقب ایجاد شود.

پیشرانه نیز بهبودهای فراوانی داشته است. مهندسان فراری اقدام به نصب سوپاپ‌ها و رینگ‌های مخصوص، پیستون‌ها و سر سیلندر قوی‌تر و… کرده‌اند. حتی با وجود این تغییرات شاهد کاهش ۱۸ کیلوگرمی وزن پیشرانه نسبت به قبل هستیم.

منیفولد اگزوز جدید، میل‌لنگ و فلایویل سبک‌تر و قطعات تیتانیومی متفاوت باعث کاهش وزن بیشتر شده‌اند. از دیگر قطعات کاهش دهنده‌ی وزن می‌توان به پوشش فیبر کربنی در پیشرانه، سپرهای عقب و جلو و اسپویلر عقب اشاره کرد. شیشه‌ی عقب هم از جنس لکسان است. رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی نیز ۲۰ درصد سبک‌تر از رینگ‌های فورج کاری شده می‌باشند.

فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر شبیه مدل کوپه بوده اما زیر ظاهر روان آن چندین تغییر فنی انجام گرفته تا پرفورمنس و هندلینگ این خودرو بهبود یابد. قیمت دقیق این خودرو اعلام نشده اما گران‌تر از مدل کوپه با قیمت پایه‌ی ۳۵۰۰۵۰ دلار می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.