اعلام شعاع حرکت تسلا مدل Y پرفورمنس توسط EPA

اعلام شعاع حرکت تسلا مدل Y پرفورمنس توسط EPA

EPA به‌صورت رسمی شعاع حرکتی تخمینی تسلا مدل Y پرفورمنس ۲۰۲۰ را ۵۰۷ کیلومتر اعلام کرد.

تسلا در زمان معرفی این خودرو اعلام کرده بود مدل Y پرفورمنس با یک‌بار شارژ مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی خواهد کرد اما EPA تائید کرده این کراس اوور الکتریکی کاراتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

علاوه بر شعاع حرکتی تخمینی منتشر شده توسط EPA، گفته می‌شود مصرف MPGe (مصرف معادل خودروهای بنزینی) در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۲۹/۱۱۲/۱۲۱ اعلام شده است. عدد ترکیبی ۱۲۱ باعث شده مدل Y پرفورمنس کم‌مصرف‌ترین و کاراترین کراس اوور/شاسی‌بلند الکتریکی بازار باشد و هیوندای کنا الکتریکی را از این نظر کنار بزند.

اما موضوع دیگر اینکه نسخه‌های متنوعی از تسلا مدل Y از جمله مدل برد بلند هم عرضه خواهد شد که شعاع حرکتی آن اعلام نشده است. تسلا تخمین زده برد این خودرو ۵۰۷ کیلومتر خواهد بود که حدس می‌زنیم همین‌گونه نیز باشد زیرا هر دو خودروی مدل ۳ پرفورمنس و برد بلند برد ۵۱۸ کیلومتری ادعایی را ثابت کرده‌اند.

تسلا تولید مدل Y را از اواخر ژانویه در کارخانه فرمونت در کالیفرنیا شروع کرده است. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودرو از ماه مارس به دست مشتریان برسند. ایلان ماسک اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای این خودرو داشته و معتقد است مدل Y پرفروش‌تر از مدل ۳، مدل S و مدل X ظاهر خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.