اعلام بی‌سروصدای نقشه راه مرسدس در سال ۲۰۱۹

اعلام بی‌سروصدای نقشه راه مرسدس در سال ۲۰۱۹

در میان بیانیه‌ی معمولی، طویل و همیشگی مرسدس بنز که درباره‌ی عملکرد ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ این خودروساز منتشر شد یک اسلاید جالب به چشم می‌خورد که برنامه‌های تولید محصولات این شرکت در سال آینده را نشان می‌دهد. در صفحه‌ی ۳۱ این بیانیه ما نه تنها شاهد معرفی B کلاس جدید، اولین شاسی‌بلند EQC و اسپرینتر الکتریکی هستیم بلکه معرفی خودروهای جدیدی همچون نسل بعدی CLA و برادر شوتینگ بریک آن به چشم می‌خورد.

با توجه به تعداد ریز تصاویر در ردیف دوم به جرات می‌توان گفت CLA در نیمه اول سال آینده معرفی خواهد شد درحالی‌که نسخه استیشن آن احتمالاً در سه‌ماهه سوم یا چهارم همان سال پدیدار خواهد شد. هر دو خودرو چندین بار در زمان تست‌ها مشاهده شده‌اند.

البته خبر نه چندان سورپرایز کننده‌ی دیگر معرفی مدل‌های فیس لیفت شده‌ی GLC و GLC کوپه در سال ۲۰۱۹ است. به احتمال زیاد این دو خودرو را در نیمه اول سال آینده خواهیم داد. شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس یعنی GLS کاملاً جدید نیز چند ماه بعد وارد میدان می‌شود تا پاسخ سختی به ب ام و X7 جدید باشد.

اما هشتمین خودروی جمع‌وجور مرسدس در اسلاید یاد شده احتمالاً شاسی‌بلند GLB خواهد بود. این قدبلند جعبه‌ای شکل روح GLK را زنده خواهد کرد و خشونت ذاتی G کلاس را با ویژگی‌های بصری خودروهایی همچون A کلاس ترکیب خواهد نمود. اخیراً نمونه‌ی پیش‌تولیدی این خودرو دیده شده است. طراحی داشبورد این شاسی‌بلند تقریباً مشابه کابین A کلاس جدید است.

مرسدس V کلاس هم در نیمه اول سال آینده از راه می‌رسد و به احتمال زیاد این خودرو از نوع فیس لیفت خواهد شد چراکه نسل فعلی آن همین ۴ سال پیش عرضه شده است.

غیبت GLA جدید در اسلاید یاد شده به این معنی است که حداقل باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر مشاهده‌ی نسل بعدی آن باشیم. در جولای ۲۰۱۶ یک نقشه راه دیگر از محصولات مرسدس بنز منتشر شده بود که نشان دهنده‌ی GLA کوپه بود اما چندی بعد این خودرو از سایت مرسدس حذف شد. شاید این خودرو دوباره بازگردد چراکه مدیرعامل اسبق دایملر دیتر زچه در مصاحبه با تاپ گیر گفته بود نسخه‌ی شیک‌تر این خودرو شاید برای رقابت با ب ام و X2 وارد بازار شود.

از طرف دیگر اسمارت با آینده‌ای مبهم روبرو شده چراکه شریک آن رنو علاقه‌ای به همکاری در ساخت نسل آینده محصولات نداشته ولی می‌دانیم که نسخه‌های ارتقا یافته‌ی محصولات فعلی تا پایان سال آینده عرضه می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.