اعلام برنامه‌های جدید رنو، نیسان و میتسوبیشی برای بهبود اوضاع اتحاد

اعلام برنامه‌های جدید رنو، نیسان و میتسوبیشی برای بهبود اوضاع اتحاد

شرکت‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی اعلام کرده‌اند که استراتژی جدیدی را با محوریت همکاری بیشتر به‌منظور کاهش هزینه‌ها و بازسازی اتحاد مخدوش خود، اجرا خواهند کرد. این استراتژی درواقع توافق یا پیمان صلحی برای حل‌وفصل کردن تنش‌های طولانی‌مدت بین سه شرکت است. این استراتژی جدید شامل طرح «رهبر، دنباله‌رو» می‌شود که انتظار می‌رود هزینه‌های تولید را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. به گفتهٔ رئیس اتحاد «ژان دومینیک سنارد»، این استراتژی جدید، اتحاد را قادر می‌سازد ضمن تکیه‌بر فرهنگ‌ها و میراث هر شرکت، از دارایی‌ها و قابلیت‌های هرکدام بیشترین بهره را ببرد.

طبق توافقنامهٔ جدید، سه خودروساز نه‌تنها پلت‌فرم بلکه بخش بالایی بدنه را هم باهم به اشتراک خواهند گذاشت. در همین حال، تولید مدل‌های ری‌بج شده نیز برای رسیدن به حداکثر کارایی امکان‌پذیر خواهد بود. به گفتهٔ سنارد، با این استراتژی جدید، سه شرکتِ اتحاد تمام سگمنت‌ها و تکنولوژی‌های خودرویی در همهٔ جغرافیای جهان را پوشش خواهند داد. طبق رویکرد جدید «رهبر، دنباله‌رو» نیز یکی از شرکت‌ها توسعهٔ یک خودرو یا تکنولوژی را رهبری می‌کند و دو شرکت دیگر از آن پیروی خواهند کرد.

طبق این استراتژی، هر برند در یک منطقهٔ جغرافیایی و یک تکنولوژی مشخص به رهبر تبدیل می‌شود. رنو در مناطق اروپا، روسیه، آمریکای جنوبی و آفریقای شمالی و همین‌طور در ساخت کراس‌اوورهای کوچک نسل بعدی رهبری خواهد کرد درحالی‌که نیسان رهبر بازارهای ژاپن، آمریکای شمالی و چین شده و کراس‌اوورهای کامپکت نسل بعدی مثل قشقایی که در سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید را توسعه خواهد داد. میتسوبیشی هم رهبر اتحاد در مناطق جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

در بخش توسعهٔ تکنولوژی‌های جدید، نیسان مسئولیت سیستم‌های رانندگی خودکار و همین‌طور پلت‌فرم آیندهٔ CMF-EV ePT را بر عهده خواهد داشت، رنو تکنولوژی‌های اتصالی مثل پلت‌فرمی بر اساس اندروید و همین‌طور معماری الکترونیکی برای خودروهای الکتریکی آینده را توسعه خواهد داد و میتسوبیشی هم مسئول توسعهٔ تکنولوژی‌های پلاگین‌هیبریدی آینده در سگمنت کامپکت و میان سایز خواهد بود. در همین حال، درحالی‌که کارلوس گوسن خواستار ادغام کامل بین رنو و نیسان بود، این دو شرکت اعلام کرده‌اند هیچ برنامه‌ای برای ادغام ندارند و صرفاً به دنبال ترمیم اتحاد مخدوش خود هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.