اعلام برنامه‌های تسلا و عدم عرضهٔ هیچ مدل جدیدی به بازار در سال ۲۰۲۲

اعلام برنامه‌های تسلا و عدم عرضهٔ هیچ مدل جدیدی به بازار در سال ۲۰۲۲

در طول مراسم اعلام نتایج سه‌ماههٔ چهارم ۲۰۲۱ تسلا، ایلان ماسک نکات زیادی را در مورد برنامه‌های این شرکت بیان کرده که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

در سال ۲۰۲۲ هیچ تسلای جدیدی به بازار عرضه نمی‌شود

به گفتهٔ ماسک، تسلا به دلیل کمبود جهانی نیم‌رسانا، طی سال جاری هیچ محصول جدیدی را معرفی یا عرضه نخواهد کرد. البته تسلا به توسعهٔ مدل‌های سایبرتراک، کشندهٔ سمی و رودستر ادامه خواهد داد اما این شرکت قبل از معرفی هر محصول جدیدی ابتدا روی افزایش ظرفیت تولید در کارخانه‌های فعلی خود (کالیفرنیا و شانگهای) تمرکز خواهد داشت و درعین‌حال تولید در کارخانه‌های جدید تگزاس و برلین را هم آغاز خواهد کرد. این یعنی رسماً تا سال ۲۰۲۳ هیچ خبری از عرضهٔ سایبرتراک نخواهد بود.

این پیکاپ برای اولین بار در قالب یک کانسپت در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و قرار بود در سال ۲۰۲۱ تولید شود اما آخرین گزارش‌ها به تأخیر در عرضهٔ آن تا سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ اشاره کرده‌اند. به گفتهٔ ماسک، عرضهٔ محصول جدید به بازار به زمانی بستگی دارد که تسلا بتواند تیراژ تولید خود را افزایش دهد. وی در مورد سایبرتراک هم گفته است که تسلا در تلاش است تا این پیکاپ الکتریکی را با تمام تکنولوژی‌هایی که دارد، با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای به بازار عرضه کند. هرچند رقبای سایبرتراک مثل فورد F150 لایتنینگ و جی‌ام‌سی هامر EV هم‌اکنون در بازار حضور دارند اما تسلا امیدوار است بتواند سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه از پیکاپ الکتریکی خود تولید کرده و به فروش برساند.

توقف پروژهٔ تسلای ۲۵ هزار دلاری

ماسک در سال ۲۰۲۰ رسماً از توسعهٔ یک تسلای ۲۵ هزار دلاری خبر داد اما حالا اعلام کرده که این پروژه فعلاً متوقف شده است. وی دراین‌باره گفته است:

ما در حال حاضر روی خودروی ۲۵ هزار دلاری کار نمی‌کنیم اما بعداً این کار را خواهیم کرد. ما هم‌اکنون به‌اندازهٔ کافی درگیری داریم. صادقانه بگویم، خیلی مشغله داریم

این یعنی خودرو کامپکت ارزان‌قیمت تسلا را تا سال ۲۰۲۳ نخواهیم دید. این در حالی است که ماسک بچه تسلا را رقیب مستقیمی برای نیسان لیف و فولکس‌واگن ID.3 دانسته بود و ادعا می‌کرد که برد بیشتری را با قیمت پایین‌تری ارائه خواهد کرد.

توجه بیشتر به تکنولوژی خودران

هرچند تسلا به این زودی‌ها خودروی جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد اما به گفتهٔ ماسک، تکنولوژی خودران که هنوز در دست توسعه است به افزایش فروش شرکت و رسیدن به اهداف خوش‌بینانه با همین مدل‌های کنونی کمک خواهد کرد. وی گفته است که خودروهای تسلا در سال ۲۰۲۲ از قابلیت تمام خودران برخوردار خواهند شد. در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار خریدار محصولات تسلا در ایالات‌متحده از سیستم تمام خودران استفاده می‌کنند اما این سیستم هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و همچنان به حضور رانندهٔ انسانی به‌صورت دائمی در پشت فرمان نیاز خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.