اعتراضات علیه جنرال موتورز و فورد در دیترویت

اعتراضات علیه جنرال موتورز و فورد در دیترویت

چند گروه از معترضان در نمایشگاه خودروی دیترویت دست به اعتراض علیه دو خودروساز بزرگ آمریکا یعنی فورد و جنرال موتورز زدند.

از جمله‌ی این گروه‌ها می‌توان به تعدادی از فعالان محیط‌زیست اشاره کرد که در بیرون از مرکز Cobo نمایشگاه دیترویت دست به تجمع زدند. نکته جالب این حرکت استفاده از عروسک‌های دایناسورهای تی رکس بوده است.

این معترضان به خبرنگاران گفته‌اند که آن‌ها از تی رکس به این خاطر استفاده کرده‌اند که آلایندگی فورد اکسپلورر، ۹ تن بوده که با وزن شناخته‌شده‌ترین دایناسور دنیا برابر است. فعالان محیط‌زیست همچنین اعلام کرده‌اند فورد یکی از خودروسازانی است که با دولت ترامپ برای آسان‌تر کردن قوانین مصرف سوخت و استانداردهای آلایندگی گازهای گلخانه‌ای لابی کرده است.

اما اعتراض‌های دیگری هم در خلال برگزاری نمایشگاه دیترویت گزارش شده است. برای مثال اتحادیه کارگران خودروی آمریکا UAW هم دست به تجمع در این نمایشگاه زده است. این اعتراض پس از اعلام برنامه‌های جنرال موتورز برای تعطیلی تعدادی از کارخانه‌ها در سال جاری صورت می‌گیرد.

گروهی دیگر از معترضان هم به خاطر تصمیم این خودروساز در تعطیلی کارخانه‌های تولید خودروی آمریکای شمالی تجمع کرده‌اند. یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه به این جمع اضافه شده است.

نهایتاً باید گفت یکی از اتحادیه‌های خودرویی کانادا هم فشارهای خود روی جنرال موتورز را افزایش خواهد داد تا تصمیم این شرکت در تعطیلی تأسیسات مونتاژ اوشاوا در اونتاریو را تغییر دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.