اسکورپیون ۲۰۰۰ ؛ خاص ترین ابارث جهان

اسکورپیون ۲۰۰۰ ؛ خاص ترین ابارث جهان [ویدئو]

گردهمایی امسال Villa d’Este در ایتالیا امسال شاهد یکی از خاص ترین خودروهای جهان و عزیزترین ابارث تاریخ بود! خودرویی که از آن فقط یک دستگاه آن هم بصورت مفهومی ساخته شد . . .

اسکورپیون همانند اسمش قرار بود لرزه بر اندام رقبای ابارث بیاندازد؛ ولی نه در ابارث و نه در فیات کسی قارد به خلق چنین خودرویی نبود. به همین دلیل به سراغ استودیوی پنین فارینا رفتند که خیلی از سوپرکارهای ایتالیایی آن دوران را ساخته بود.

طراحی خودرو به آقای Filippo Sappino واگذار شد و او هم یک بدنه منحصربه فرد و پر از خطوط تیز و شکسته برای آن ساخت که بارزترین ویژگی ظاهری اش در سه چیز خلاصه می شد: نحوه خاص بازوبسته شدن سقف، عدم وجود پوششی برای مخفی کردن انجین و نهایتا پروژکتورهای شش گانه ای که در جلوی خودرو جاسازی شدند.

[jwplayer mediaid=”75574″]

اسکورپیون ۲۰۰۰ بر روی شاسی خودروی مسابقه ای ابارث یعنی Abarth 2000 Sport Spider ساخته شده؛ پیشرانه آن هم ۲.۰ لیتری DOHC با ۱۶ سوپاپ است که قدرت ۲۲۰ اسبی اش در دور ۸۷۰۰ تولید می شود. این خودرو که ۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد و ارتفاعش از زمین تنها ۹۷ میلی‌مترست، بصورت تئوری می تواند تا ۲۷۵ کیلومتربرساعت سرعت بگیرد.

اسکورپیون که نخستین بار در نمایشگاه خودروی بروکسل ۱۹۶۹ رونمایی شد، هم اکنون در اختیار آقای Shiro Kosaka از کلسیونرهای ژاپنی است. معروف است که می گویند شرط ابارث برای فروش این خودرو این بود که مالک آن باید موزه ای برای ابارث احداث کند و احتمالا هم آقای کوساکا چنین کاری را انجام داده؛ اما کی و کجا نمی دانیم! جالبست بدانید اسکورپیون از سال ۱۹۷۷ در ژاپن نگهداری شده و امسال هم برای اولین باری است که دوباره به اروپا برمی گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.