اسناد داخلی فاش شده توییتر از کاهش تعداد کاربران فعال آن خبر می‌دهند

اسناد داخلی فاش شده توییتر از کاهش تعداد کاربران فعال آن خبر می‌دهند

در حالی که اخیرا در گزارش دیگری گفته شده بود که ایلان ماسک احتمالا تا روز جمعه خرید توییتر را تکمیل می‌کند، اکنون طبق اسناد داخلی فاش شده از این شبکه اجتماعی، به‌نظر می‌رسد توییتر در حال از دست دادن کاربران فعال خود است.

رویترز در گزارش جدیدی بر اساس اسناد داخلی توییتر، ادعا کرده که افراد فعال این شبکه اجتماعی کمتر از 10 درصد کل کاربران ماهانه آن را تشکیل می‌دهند، اما 90 درصد از تمام توییت‌ها و نیمی از درآمد جهانی آن را تولید می‌کنند. یک محقق توییتر در سند داخلی خود تحت عنوان «توییت‌کنندگان کجا رفته‌اند؟»، نوشت: کاربران فعال آن از زمان شروع همه‌گیری کاهش چشمگیری داشته‌اند.

در این سند به افرادی کاربر فعال گفته شده که شش یا هفت روز در هفته وارد این شبکه اجتماعی شده و حدود سه تا چهار بار در هفته توییت می‌کنند.

در این تحقیق همچنین اشاره شده که طی دو سال گذشته، تغییری در علایق فعال‌ترین کاربران انگلیسی زبان این شبکه اجتماعی به وجود آمده است که می‌تواند جذابیت توییتر را برای تبلیغ‌کنندگان کم کند. محتواهای مربوط به ارزهای دیجیتال از جمله محبوب‌ترین‌ها در میان کاربران فعال انگلیسی زبان بوده و علاقه این دسته افراد به اخبار، ورزش و سرگرمی رو به کاهش است.

با این حال، در این مطالعه هیچ نتیجه‌گیری خاصی در مورد اینکه چرا کاربران فعال توییتر در حال کم شدن هستند، ارائه نشده است.

واکنش توییتر نسبت به کاهش کاربران فعال

یکی از سخنگویان تو‌ییتر در پاسخ به سوالی درباره یافته‌های مربوط به اسناد داخلی این شبکه اجتماعی گفت:

«ما به‌طور مرتب تحقیقاتی را در مورد طیف گسترده‌ای از روندها انجام می‌دهیم که بر اساس اتفاقات جهان تکامل می‌یابند. مخاطبان کلی ما به رشد خود ادامه داده‌اند و تعداد آن‌ها در سه ماهه دوم سال 2022 به 238 میلیون نفر رسیده است.»

ایلان ماسک که پیش‌تر به خاطر تردید بر سر تعداد بات‌ها و اکانت‌های جعلی توییتر از این معامله خارج شده بود، چند هفته پیش در یک چرخش نظر 180 درجه‌ای اعلام کرد که معامله خود را تکمیل خواهد کرد و اکنون نیز ظاهرا قصد دارد تا این معامله را زودتر نهایی کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.