استلانتیس به دلیل تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای ۳۰۰ میلیون دلار جریمه شد

استلانتیس به دلیل تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای ۳۰۰ میلیون دلار جریمه شد

تقلب در نتایج آلایندگی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ خودروی شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی و پیکاپ رم ۱۵۰۰، باعث شد تا شرکت مادر استلانتیس ۳۰۰ میلیون دلار جریمه شود.

اعتراف به گناه به دادگاه فدرال ایالات متحده به اتهام تقلب در نتایج انتشار گازهای گلخانه‌ای برای خودروهای جیپ گرند چروکی چهار چرخ محرک و وانت‌های رم ۱۵۰۰ که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ساخته شده بودند، برای استلانتیس، شرکت مادر آن‌ها ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا هزینه داشته است.

به گزارش درایو، اگرچه استلانتیس امروز بر جیپ و رم نظارت دارد، اما این جریمه از زمان تحت مالکیت فیات کرایسلر اتوموبیلز (FCA) ناشی می‌شود.

کریستوفر پردی، مشاور کل و منشی شرکت فیات کرایسلر در آمریکای شمالی، در جریان جلسه کوتاهی که در برابر قاضی نانسی ادموندز برگزار شد، گفت:

شرکت مسئولیت را می‌پذیرد و از رفتاری که منجر به این پرونده دادرسی شد، متاسف است.

جلسه دادگاه که اولین بار توسط The Detroit News گزارش شد، مربوط به تقلب در آزمایش آلاینده‌های دولتی برای نسخه های اکودیزل پاک خودروهای جیپ و رم است.

شرکت فیات کرایسلر اتوموبیلز در ژوئن ۲۰۲۲ به اتهام توطئه اعتراف کرد. این دومین اعتراف برای رفتار مجرمانه در دولت فدرال ایالات متحده توسط این شرکت در چند سال گذشته بود. فیات کرایسلر که سال گذشته با گروه پژو سیتروئن فرانسه مجموعه غول پیکر جدید استلانتیس را ایجاد کرده است، چند سال قبل نیز به دلیل اقدامات انجام شده مجبور به اعتراف شده بود.

در اوایل سال جاری، استلانتیس ۶۷۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد که به دنبال تعدیل مقررات میانگین مصرف سوخت شرکتی در ایالات متحده بود.

جریمه دادگاه نزدیک به ۲۰۴ میلیون دلار از مدل‌هایی که در آزمایشات تقلب کرده‌اند و جریمه اضافی بیش از ۹۶ میلیون دلار را پوشش می‌دهد.

شرکت استلانتیس و زیرمجموعه‌های آن همچنین مشمول سه سال تعلیق و ملزم به همکاری در تحقیقات بیشتر دولت ایالات متحده در مورد این موضوع هستند.

فیات کرایسلر در تقلب در تست آلایندگی ایالات متحده تنها نبود و محکومیت آن پنج سال پس از رسوایی دیزل گیت شامل تقلب در نزدیک به ۶۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی فولکس واگن اتفاق می‌افتد. رسوایی دیزل گیت برای خودروساز آلمانی ۲/۸ میلیارد دلار جریمه به عنوان بخشی از مجموع جریمه‌ها به بار آورد. البته با احتساب جریمه دادگاه، خسارات مدنی و استرداد مبالغ به مشتریان، جریمه نهایی فولکس واگن نزدیک به ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ گزارش شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.