استلانتیس، نام شرکت جدید شکل‌گرفته از ادغام FCA و PSA

استلانتیس، نام شرکت جدید شکل‌گرفته از ادغام FCA و PSA

فرایند ادغام دو گروه خودروسازی FCA و PSA همچنان پیش می‌رود و حالا این دو شرکت اعلام کرده‌اند که شرکت مشترک جدیدی که از طریق این ادغام شکل گرفته، استلانتیس (Stellantis) نام خواهد گرفت. دو شرکت توضیح داده‌اند که این نام از فعل لاتین «Stello» به معنای «درخشان‌تر شدن با ستاره‌ها» گرفته شده است؛ اما انتخاب این نام کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه هیچ ارتباطی با تاریخچهٔ هیچ‌کدام از طرف‌های ادغام ندارد. بااین‌حال دو شرکت در این باره گفته‌اند:

ریشه‌های لاتین این نام ادای احترامی است به تاریخ غنی شرکت‌های بنیان‌گذار ادغام

به گفتهٔ FCA و PSA که حالا باید آن‌ها را استلانتیس بنامیم، جستجو برای نام گروه اندکی بعد از اعلام ادغام در سال گذشته آغاز شد و مدیریت ارشد هردو شرکت در انتخاب این نام نقش داشته‌اند. مرحلهٔ بعدی هم ایجاد یک لوگو برای شرکت جدید است اما این نام صرفاً در سطح گروه مورداستفاده قرار می‌گیرد که این یعنی روی هیچ خودرویی نام و لوگوی استلانتیس را نخواهیم دید. غیر از اعلام این نام، دو شرکت حرف چندانی در مورد ادغام نزده‌اند اما خاطرنشان کرده‌اند که انتظار می‌رود فرایند ادغام در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۱ تکمیل شود. البته این زمان تضمین نشده است.

FCA و PSA برنامه‌های ادغام خود را در دسامبر ۲۰۱۹ نهایی کردند و سپس مدیر ارشد کنونی PSA یعنی «کارلوس تاوارس» به‌عنوان مدیرعامل کل گروه برای پنج سال اول انتخاب شد. استلانتیس قصد ساخت دو پلت‌فرم را دارد که در بیش از دوسوم محصولات همهٔ برندهای گروه مورداستفاده قرار گیرد. همچنین اشتراک‌گذاری تکنولوژی در سطحی بسیار گسترده بین همهٔ برندها نیز موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود استلانتیس که مجموعاً از ۱۳ برند مختلف مثل پژو، سیتروئن، اوپل، دوج، جیپ و فیات تشکیل شده است، با فروش سالانه حدود ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو، به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.