استقبال زیاد از پژو ۲۰۰۸ در قاره اروپا

استقبال زیاد از پژو ۲۰۰۸ در قاره اروپا

به نظر نمی‌رسد که هیچ‌کسی فکر کند کراس اوورهای کوچک خواهان ندارند. قطعاً این خودروها با استقبال زیادی روبرو شده‌اند و از ظاهر امر برمی‌آید همه‌گیری کرونا نیز تأثیر چندانی بر این روند نداشته است.

مثال بارز این موضوع دومین نسل کراس اوور پژو ۲۰۰۸ است که توسط پژو-سیتروئن در کارخانه ویگو اسپانیا ساخته می‌شود. این خودروی پرطرفدار با پیشرانه‌های درون‌سوز و تمام الکتریکی عرضه می‌شود.

با توجه به استقبال بالا، فرانسوی‌ها مجبور شده‌اند شیفت چهارم را به خط تولید این کارخانه اضافه کنند که برای اولین بار دو خط مونتاژ با چهار شیفت کاری اقدام به تولید ۲۰۰۸ خواهند کرد.

حداقل ۶۰۰ کارگر جدید نیز در این شیفت مشغول بکار خواهند شد و کل کارکنان این کارخانه را به ۷۵۰۰ نفر خواهند رساند. کارخانه ویگو در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده و در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۲۰ هزار دستگاهی دارد.

شیفت جدید کارخانه باعث می‌شود تولید هفتگی این تأسیسات به ۲۴۰۰ خودرو برسد که نیمی از آن‌ها از نوع ۲۰۰۸ خواهند بود. این خودروی خبرساز قبلاً نیز پرفروش ظاهر شده و در ماه جولای ۱۹۷۷۳ دستگاه از آن به فروش رفته است. فاصله فروش این خودرو با محبوب‌ترین محصول پژو یعنی ۲۰۸ تنها چند صد دستگاه بوده است.

دومین نسل کراس اوور ۲۰۰۸ بر پایه پلتفرم CMP شکل گرفته و با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی در دسترس است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو از پیشرانه الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری و باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.