استقبال تسلا از اعطای مجوز نرم‌افزاری و قوای محرکه به رقبا

استقبال تسلا از اعطای مجوز نرم‌افزاری و قوای محرکه به رقبا

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا می‌گوید این شرکت از در اختیار قرار دادن مجوز نرم‌افزاری و قوای محرکه و باتری‌ها برای دیگر خودروسازان استقبال می‌کند.

این اولین باری نیست که تسلا قطعات دیگر خودروسازان را تأمین می‌کند. این شرکت قبلاً مجموعه‌های باتری‌های مرسدس و تویوتا را تأمین کرده بود.

ماسک در توئیتر گفته است:

تسلا از در اختیار قرار دادن مجوز نرم‌افزاری و قوای محرکه و باتری‌ها استقبال می‌کند. ما تلاش داریم به استفاده از انرژی پایدار شتاب بخشیم و از این نظر نمی‌خواهیم به رقبا آسیب بزنیم.

ماسک به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما تائید نموده این مجوزها شامل استفاده از نرم‌افزار دستیار راننده اتوپایلوت برای دیگر شرکت‌ها نیز می‌شود.

تسلا برای اولین بار نیست که علاقه خود به چنین کاری را اعلام می‌کند. این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد تمامی حقوق مالکیت مربوط به تکنولوژی‌هایش را بخشیده و به‌صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهد. ماسک در آن زمان گفته بود:

تسلا از هیچ فردی که به روشی درست بخواهد از تکنولوژی ما استفاده کند شکایت نخواهد کرد.

البته این شرکت همین چند روز پیش از استارت آپ نوپای ریویان اتوموتیوز به خاطر سرقت رازهای تجاری و استفاده ابزاری از کارکنان شکایت کرده است.

مرد شماره یک تسلا در یک کنفرانس از راه دور نیز اظهار داشته بود محصولات این شرکت به اندازه کافی ارزان‌قیمت نیستند و محدودیت واقعی در رشد تسلا تولید باتری است. این خودروساز مشهور به منظور گسترش تولید باتری با پاناسونیک، CATL و LG Chem همکاری خواهد کرد و به دنبال تأسیس کارخانه باتری جدید در کالیفرنیاست.

انتظار می‌رود این کمپانی در ۱۵ سپتامبر از مجموعه باتری کم‌هزینه با طول عمر بالا رونمایی کند. ظاهراً این باتری در تسلا مدل ۳ بکار خواهد رفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.