استقبال تسلا از ادغام با یک خودروساز دیگر!

استقبال تسلا از ادغام با یک خودروساز دیگر!

تسلا در حال حاضر ارزشی فراتر از ۵۸۴ میلیارد دلار دارد. این شرکت در واقع باارزش‌ترین خودروساز دنیا بوده، عنوانی که ماه جولای و با سبقت از تویوتا بدست آمد. خب حفظ این موقعیت برای تسلا و ادامه کسب سود از فروش مدل ۳ و Y حیاتی می‌باشد. تسلا سایبرتراک نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. علیرغم موفقیت بزرگ تسلا در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد ایلان ماسک از ادغام با یک خودروساز دیگر استقبال می‌کند.

ماسک اخیراً در مراسمی در برلین آلمان سخن گفته و از او درباره احتمال خرید کمپانی رقیب پرسیده شده است. ارزش بالای تسلا در بازار باعث شده این شرکت موقعیتی عالی برای به چنگ آوردن رقیبی ضعیف‌تر فراهم شود.

طبق گزارش رویترز، ماسک با این ایده مخالف نبوده است. او گفته است:

ما قطعاً خریدی خصمانه نخواهیم داشت. اگر فردی ایده خوبی از ادغام با تسلا ارائه کند ما گفت‌وگوها را شروع می‌کنیم.

قبلاً شایعاتی درباره علاقه جنرال موتورز برای خرید تسلا به منظور دسترسی سریع به تکنولوژی‌های ارزشمند به ویژه باتری‌ها، به‌روزرسانی‌های از راه دور و پلتفرم‌ها وجود داشته است. صرف‌نظر از صحت‌وسقم این شایعات، تسلا کاملاً روبه‌جلو حرکت کرده و ارزش بالایی دارد. در سال ۲۰۱۴ دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز است سهام خود در تسلا را فروخت و تویوتا نیز همین کار را در سال ۲۰۱۷ انجام داد. تسلا از آن زمان تاکنون هیچ همکار و شریکی نداشته و هر دو خودروساز یاد شده شاید هم‌اکنون از تصمیم خود پشیمان باشند.

ماسک از اشاره به جزئیات بیشتر درباره ادغام احتمالی خودداری کرده اما گفته که از چنین چیزی استقبال می‌کند و قطعاً فضا برای گفت‌وگو درباره آن وجود دارد. قطعاً خرید سهمی کوچک در یک شرکت رقیب خیلی از سرمایه تسلا را طلب نخواهد کرد.

تویوتا هم‌اکنون با ارزش ۱۹۰ میلیارد دلاری دومین خودروساز با ارزش دنیا بوده و گروه فولکس‌واگن با ارزش ۹۴ میلیارد دلار در رده سوم قرار گرفته است. رتبه‌های بعدی نیز به دایملر، BYD و جنرال موتورز تعلق دارد. خودروساز آمریکایی بعدی در این لیست فورد است که با ارزش حدود ۳۷ میلیارد دلار در رتبه چهاردهم قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.