استقبال بالا از پژو ۳۰۸ به عنوان خودروی سال اروپا

استقبال بالا از پژو ۳۰۸ به عنوان خودروی سال اروپا

خودروی پژو ۳۰۸ جدید که با رای ۵۸ روزنامه‌نگار مختلف از ۲۲ کشور اروپایی که در نمایشگاه خودروی ژنو حضور داشتند به عنوان خودروی سال اروپا در سال ۲۰۱۴ دست یافت، بازار داغی پیدا کرده است.

در ماه دسامبر ۲۰۱۳، فهرستی از هفت خودروی مختلف (ب ام و i3، سیتروئن C4 پیکاسو، مزدا ۳، مرسدس بنز اس کلاس، اشکودا اکتاویا، تسلا مدل اس و پژو ۳۰۸) از بین ۳۰ خودرویی که در طول سال ۲۰۱۳ در اتحادیه‌ی اروپا به فروش رسیده بودند به عنوان نامزدهای این جایزه‌ی ارزشمند انتخاب شدند. پژو ۳۰۸ جدید چهارمین خودروی پژو است که پس از ۳۰۷ در سال ۲۰۰۲، ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ و ۵۰۴ در سال ۱۹۶۹ به این عنوان دست می‌یابد.

پژو ۳۰۸ با کسب ۳۰۷ امتیاز موفق به کسب این جایزه شد، در رده‌ی دوم ب ام و i3 با ۲۲۳ امتیاز قرار گرفت و تسلا مدل اس با ۲۱۶ امتیاز، سیتروئن C4 پیکاسو با ۱۸۲ امتیاز، مزدا ۳ با ۱۸۰ امتیاز، اشکودا اکتاویا با ۱۷۲ امتیاز و مرسدس اس کلاس با ۱۷۰ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفتند.

این خودرو که در شهر سوشو در کشور فرانسه تولید می‌شود، برای نخستین بار در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۳ در اروپا وارد بازار شد. تولید و فروش این خودرو در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا، از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.

در پی کسب این موفقیت، میزان فروش این خودرو نیز به میزان زیادی افزایش یافته است. از آن جایی که شرکت پژو سیتروئن بیش از ۶۰ هزار سفارش برای این خودرو دریافت کرده است و قصد دارد تا تولید ۳۰۸ SW را از ماه آینده آغاز کند، این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که از دوم ژوئن ۲۰۱۴، به منظور پاسخگویی به تقاضای روز افزون خرید این خودرو شیفت شب را در کارخانه‌ی خود واقع در سوشو دایر می‌کند.

پژو می‌گوید که با آغاز کار شیفت شبانه ۶۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد شد که ۴۵۰ عدد از این شغل‌های جدید دائمی خواهند بود. شیفت شبانه‌ی این کارخانه قادر خواهد بود تا در هر ساعت ۲۶ دستگاه خودرو تولید کند، که میزان تولید روزانه‌ی پژو ۳۰۸ را با افزایشی ۱۸۰ عددی به ۱۵۶۳ دستگاه خواهد رساند. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”66980″] طبق اعلام پژو، شیفت شب حداقل به مدت ۶ ماه کار خواهد کرد، و حتی ممکن است این زمان با توجه به میزان تقاضا افزایش پیدا کند. در کارخانه‌ی سوشو در حال حاضر ۱۰۸۰۰ کارگر با قرارداد دائمی و ۶۰۰ کارگر با قراردادهای موقتی مشغول فعالیت هستند. این کارخانه در حال حاضر مدل‌های ۳۰۸، ۵۰۸ و ۳۰۰۸ را در کنار سیتروئن DS5 تولید می‌کند. آخرین باری که این کارخانه نیروهای جدید استخدام کرده بود به سال ۲۰۱۱ بر می‌گردد.

در اواخر ماه آوریل، پژو طراحی بدنه‌ی جدیدی را برای خانواده‌ ۳۰۸ تحت عنوان ۳۰۸ SW عرضه می‌کند، که این مدل جدید با داشتن ظرفیت ۶۶۰ لیتری دارای بزرگ‌ترین صندوق عقب در رده‌ی خودروهای مشابه خود می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.