استفاده تسلا از دوربین بجای رادار در سیستم اتوپایلوت

استفاده تسلا از دوربین بجای رادار در سیستم اتوپایلوت

تسلا اعلام کرد پرفروش‌ترین محصولاتش یعنی مدل ۳ و مدل Y دیگر با رادار تولید نشده و بجای آن با سیستم مبتنی بر دوربین عرضه خواهند شد. این سیستم با نام تسلا ویژن معرفی شده و به‌صورت یکپارچه در خودروهای بازار آمریکای شمالی نصب خواهد شد.

این شرکت می‌گوید برای اولین بار است که خودروهای تسلا به‌صورت کامل به بازخورد دوربین تکیه می‌کنند تا ویژگی‌هایی همچون اتوپایلوت، تغییر لاین حرکتی و حتی خودران کامل را ارائه نمایند.

حذف حسگرهای رادار رو به جلو از چنین محصولات پرطرفداری یک تصمیم قابل‌توجه است. اکثر خودروسازان برای دیدن اشیا در سرعت‌های بالا از رادار استفاده می‌کنند. رادار همچنین در شرایط آب و هوایی نامساعد و دید کم کمک‌حال راننده است.

البته ایلان ماسک مدیرعامل تسلا رابطه خوبی با حسگرهای غیرضروری در گذشته نداشته و تکنولوژی لیدار را به عنوان مأموریت احمقانه خطاب کرده است. ماسک مدت‌های زیادی است که از سیستم‌های مبتنی بر دید برای خودروهای خودران حمایت کرده است. این سیستم‌ها شامل دوربین‌ها و حسگرهای اولتراسونیک هستند.

با این وجود استفاده از تسلا ویژن در ابتدا برخی چالش‌ها را در پی خواهد داشت. تسلا گفته برخی از ویژگی‌های اتوپایلوت برای مدت محدودی غیرفعال خواهند بود. برای مثال فرمان‌پذیری خودکار تنها تا حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عمل خواهد کرد. دیگر ویژگی‌های خودران همچون حالت احضار هوشمند و هشدار خروج از مسیر اضطراری شاید تا مدتی غیرفعال باشند.

گفته شده تمامی ویژگی‌های دیگر اتوپایلوت به‌صورت عادی عمل خواهند کرد و به‌روزرسانی‌های از راه دور نیز باعث دسترسی کامل به این سیستم در هفته‌های آتی خواهد شد. البته تسلا تاریخ دقیقی را برای این موضوع اعلام نکرده است.

اما چرا تسلا مدل ۳ و Y برای این کار انتخاب شده‌اند؟ تسلا می‌گوید دلیل این کار به فروش بالاتر آن‌ها مربوط می‌شود. این برند معتقد است فروش بالا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حجم بزرگی از داده‌های واقعی را در زمان کوتاه‌تری تحلیل کنند. گفته می‌شود این حرکت باعث سرعت بخشیدن به فرایند نصب تسلا ویژن در دیگر محصولات تسلا خواهد شد.

تسلا همچنان به آگاه‌سازی مشتریان درباره اتوپایلوت و همچنین پکیج خودران کامل ۱۰ هزار دلاری ادامه داده و می‌گوید باید در زمان فعال بودن این سیستم به جاده توجه کنند.

حذف حسگرهای رادار همچنین ادعاهای ماسک درباره تعهد این خودروساز به خودران کامل بدون کمک حسگرهای لیدار را تائید می‌کند.

البته با تکیه کامل تسلا به دوربین‌ها شاهد یک قدم مهم رو به جلو برای محصولات و مالکان هستیم. اینکه تصمیم تسلا در جهت درستی بوده یا خیر را زمان مشخص خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.