استفاده از ۴۵ هزار لیتر آب برای خاموش کردن آتش سوزی تسلا مدل S

استفاده از ۴۵ هزار لیتر آب برای خاموش کردن آتش سوزی تسلا مدل S

حدود ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر، تماس با اداره آتش‌نشانی پنسیلوانیا درباره یک دستگاه تسلا مدل S آتش گرفته باعث اعزام تیم نجات به موقعیت اعلامی شد. پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه و استفاده از هزاران گالن آب، سرانجام تسلا مدل S موردبحث خاموش شد. خوشبختانه هیچ‌کسی در این حادثه آسیب ندید. گفته می‌شود آتش‌سوزی این خودروی برقی زمانی شروع شد که با شی‌ء ناشناس در جاده برخورد کرد. بنا به گفته یکی از سرنشینان خودرو، پس از برخورد شی یاد شده با کف تسلا مدل S دود غلیظی ایجاد شد و راننده سریعاً خودرو را متوقف کرد تا هر سه سرنشین آن خارج شوند.

این افراد خوش‌شانس بودند که توانستند بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای از خودرو خارج شوند چراکه شدت آتش‌سوزی تسلا مدل S به حدی بود که تقریباً چیزی از آن باقی نماند. آتش‌نشانی می‌گوید سریعاً ۴ هزار گالن آب (۱۵۱۴۱ لیتر) را برای خاموش کردن آتش روی خودرو ریخته اما این میزان آب برای خاموش کردن شعله‌ها کافی نبوده است. تانکرهای دیگری از سه اداره آتش‌نشانی دیگر به محل حادثه اعزام شده‌اند و در کل ۱۲ هزار گالن آب (۴۵۴۲۵ لیتر) برای خاموش کردن تسلا مدل S آتش گرفته صرف شده است. برای مقایسه باید دانست مقدار آب موردنیاز برای خاموش کردن یک خودروی عادی آتش گرفته حدود ۵۰۰ گالن (۱۸۹۳ لیتر) است.

اداره آتش‌نشانی موریس تاون شیپ می‌گوید:

به دلیل وجود باتری لیتیوم-یون در خودرو، خاموش کردن آتش نیازمند تانکرهای آب زیادی بوده است زیرا آتش دوباره تشدید شده و شعله‌های بزرگ‌تری را ایجاد می‌کرد. آتش‌نشان‌ها در کل حدود ۲ ساعت را به‌صورت بی‌وقفه صرف پاشیدن آب روی خودرو کردند زیرا باتری دوباره شعله ور می‌شد و دمای بالایی داشت.

محصولات تسلا تنها خودروهای برقی ای نیستند که در صورت آتش‌سوزی نیازمند حجم بالای آب برای خاموش کردن خواهند بود چراکه باتری‌های لیتیوم-یون می‌تواند در حالتی با نام فرار گرمایی قرار گرفته و آتش شدیدی را ایجاد کنند. البته تحقیقات نشان داده احتمال آتش‌سوزی خودروهای برقی کمتر از خودروهای درون‌سوز یا هیبریدی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.