استعفای رئیس میتسوبیشی به خاطر مشکلات جسمانی

استعفای رئیس میتسوبیشی به خاطر مشکلات جسمانی

اوسامو ماسوکو که مدت زیادی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره میتسوبیشی خدمت می‌کرد به خاطر مشکلات جسمی و سلامتی خود استعفا کرد.

جانشین موقتی ماسوکو در پست ریاست این شرکت ژاپنی تاکادو کاتو مدیرعامل میتسوبیشی خواهد بود. البته این شرکت اشاره‌ای به شرایط جسمانی و سلامتی ماسوکو نکرده است.

ماسوکو ۱۳ سال وظیفه هدایت میتسوبیشی را بر عهده داشته و پس از استعفا همچنان به عنوان مشاور ویژه این برند انجام‌وظیفه خواهد کرد.

ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۶ و تحت زمامداری ماسوکو با رسوایی بزرگی مواجه شدند که دلیل آن نیز دست‌کاری کارکرد برخی از محصولاتشان بود. بررسی‌های بعدی نشان داد این خودروساز چندین سال با فشارهای زیادی روی مهندسان خود روبرو بوده است.

پس از آن بود که نیسان با پیشنهادی ۲.۲ میلیارد دلاری و به دست گرفتن سهام ۳۴ درصدی کنترل میتسوبیشی را به دست آورد. به این ترتیب بود که میتسوبیشی هم به اتحاد رنو-نیسان پیوست. پس از بازداشت کارلوس گوسن در سال ۲۰۱۸ ماسوکو اقدامات او را محکوم و هرگونه رابطه‌ای با گوسن را رد کرد.

تمامی اعضای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی هم‌اکنون با مشکلات مالی دست‌به‌گریبان هستند و افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

میتسوبیشی اخیراً اعلام کرده طی ۲ سال آینده هزینه‌های خود را ۲۰ درصد کاهش داد و اقداماتی همچون تعویق عرضه محصولات جدید برای بازارهای اروپایی را انجام خواهد داد. مهم‌ترین محصول جدید میتسوبیشی شاسی‌بلند اوت لندر ۲۰۲۱ است که اوایل سال آتی رونمایی شده و روانه بازارها خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.