استراتژی جدید رنو: تعدیل ۱۵ هزارنفری نیرو و کاهش ظرفیت تولید

استراتژی جدید رنو: تعدیل ۱۵ هزارنفری نیرو و کاهش ظرفیت تولید

طی روزهای گذشته نیسان از استراتژی ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد و حالا نوبت به رنو رسیده تا برنامه‌های احیای خود را اعلام کند.

هدف اصلی گروه رنو کاهش بیش از ۲ میلیارد یورویی هزینه‌های ثابت طی ۳ سال آینده و بازیابی رقابت‌پذیری این شرکت و تضمین توسعه درازمدت در چارچوب کاری اتحاد با نیسان می‌باشد.

اما دستیابی به این اهداف مهم با کاهش میزان نیروی کاری، کاهش ظرفیت تولید و کاستن از تنوع قطعات موجود در خودروها میسر خواهد شد. به‌طور دقیق‌تر رنو به دنبال تعدیل نیروی حدود ۱۵ هزارنفری در سراسر جهان و کاهش ظرفیت تولید خود از ۴ میلیون دستگاه سال پیش به ۳.۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ است.

این خودروساز فرانسوی گفته پروژه تنظیم میزان نیروی کاری شرکت بر پایه اقدامات آموزش مجدد، جابجایی داخلی و خروج داوطلبانه خواهد بود. در طول ۳ سال آینده حدود ۴۶۰۰ پست کاری در فرانسه و بیش از ۱۰ هزار پست دیگر در سایر نقاط جهان حذف خواهند شد. گروه رنو در فرانسه از استراتژی تولید خودروهای الکتریکی، محصولات تجاری سبک و… استفاده خواهد کرد.

در قلب احیای گروه رنو سه مرکز منطقه‌ای مهم وجود خواهد داشت که در فرانسه واقع شده‌اند. کارخانه‌های Douai و Maubeuge روی تولید خودروهای الکتریکی و تجاری سبک تمرکز خواهند کرد درحالی‌که تأسیسات Flins و Guyancourt از نو سازمان‌دهی خواهند شد؛ اما درباره کارخانه‌ی Dieppe که محل تولید آلپاین A110 است پس از خاتمه تولید این خودرو تصمیم گرفته خواهد شد. متأسفانه این امر احتمالاً به معنی عدم وجود جانشینی برای A110 است.

رنو همچنین گفته برنامه‌ریزی خود برای افزایش ظرفیت تولید در رومانی و مراکش را لغو کرده و همین موضوع درباره بازار روسیه نیز صدق می‌کند. در بحث تولیدات رنو به دنبال بهبود راندمان و کاهش هزینه‌های مهندسی است. این کار با کمک شرکای خود در اتحاد صورت می‌گیرد.

رنو تخمین می‌زند با اتخاذ این تصمیمات حدود ۱.۲ میلیارد دلاری صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.