اسب‌های رام نشدنی فراری؛ ملاقات با GTC4 Lusso جدید

اسب‌های رام نشدنی فراری؛ ملاقات با GTC4 Lusso جدید

فراری اعلام کرده که شاسی‌بلند نخواهد ساخت. مدیرعامل کارخانه آقای سرجیو مارکیونه حتی گفت که قبل از اینکه فراری بخواهد یک آفرودر را روی خط تولید ببرد باید به او شلیک کنید! هرچند، فراری با سیستم چهارچرخ محرک بیگانه نبوده و GTC4 Lusso جدید یک جی‌تی دو دیفرانسیل است که جایگزین FF چهار سرنشینه شده و حتی کارایی بالاتر را با اشرافیت بیشتر ترکیب کرده است.

مهم‌ترین بخش هر فراری قلب آن است مخصوصاً قلبی که در جلو باشد! پیشرانه‌ی خودروی موردبحث ما نمونه‌ای ۱۲ سیلندر با ۶۸۱ اسب بخار قدرت است. درحالی‌که ۴۸۸ از توربو استفاده کرده اما این پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری به‌صورت تنفس طبیعی باقی مانده تا تحسین شما را برانگیزد.

کارایی خودرو عالی است. پیشرانه تا ۸۲۵۰ دور که شروع محدوده‌ی قرمز است غرش می‌کند اما ۸۰ درصد گشتاور ۶۹۷ نیوتون متری آن از دور ۱۷۵۰ در دسترس است و به‌صورت باورنکردنی پیشرانه دور می‌گیرد.

این پیشرانه پرتاب لحظه‌ای نسخه‌های توربو را ندارد اما به جای آن با حالت خطی قابل پیش‌بینی‌ای ساخته شده تا به‌صورت تدریجی راننده را مسحور خود کند.

فراری از منیفولد اگزوز جدیدی برای ایجاد صدای اعتیادآور استفاده کرده بنابراین صدای خودرو در زمان تخت گاز رفتن خیره‌کننده است؛ اما این خودرو همچنین یک جی‌تی ریلکس شده است که در زمان خاص راحتی فوق‌العاده‌ای دارد. در GTC4 نرم‌افزاری بکار رفته که دریچه‌های اگزوز را برای افزایش راحتی در سفرهای طولانی بسته نگه می‌دارد.

این توانایی حتی با ایزوله کردن بیشتر صدا، تهویه‌ی مطبوع ساکت‌تر و سیستم تعلیق مستحکم‌تر بهبود یافته است.

این خصیصه به سواری خودرو نیز کمک می‌کند. با انتخاب حالت سواری راه‌های ناهموار، سیستم تعلیق GTC4 نرم‌تر شده و خودرو احساس شناوری بیشتری دارد و به خوبی در روی سطح ناهموار حرکت کرده و خونسردی بالایی را پیشنهاد می‌دهد.

دامپرها به چهارمین نسل سیستم کنترل لغزش جانبی فراری متصل شده‌اند. این سیستم می‌تواند سفتی سیستم تعلیق را تغییر دهد و حتی سیستم چهارچرخ محرک را نیز اصلاح نماید.

برخلاف اکثر خودروهای دو دیفرانسیل، اکسل جلوی GTC4 قدرت خود را از جلوی پیشرانه می‌گیرد بنابراین دیفرانسیل مرکزی وجود ندارد و این مورد باعث ایجاد کشش زیادی می‌شود بنابراین شما می‌توانید از تمام ۶۸۱ اسب بخار خودرو نهایت لذت را ببرید.

به لطف این مقدار کشش و وجود گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به همراه لانچ کنترل، این موشک زمینی می‌تواند در مدت ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن نیز ۳۳۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

بزرگ‌ترین پیشرفت برای Lusso در اختیار گرفتن سیستم فرمان‌پذیری چهارچرخ F12 است. این سیستم اندکی بازنگری شده تا با کاراکتر این خودرو همخوانی داشته باشد اما در پیچ‌ها این سیستم به‌طور مؤثری فاصله‌ی بین محورها را کوتاه کرده و چابک یک خودروی کوچک‌تر را به این جی‌تی اعطا می‌کند.

فرزی و چابکی GTC4 باورکردنی نیست و سیستم فرمان بسیار سریع فراری در هنگام عبور از پیچ‌ها می‌تواند باعث شگفتی شما شود.

اما روی دیگر سکه نیز امکانات و رفاه این خودرو است. صفحه لمسی ۱۰ اینچی به همراه سیستم اپل کارپلی نویدبخش تکنولوژی‌های روز برای سفرهای طولانی‌مدت با این خودرو است.

و این دقیقاً جایی است که GTC4 می‌درخشد. زمانی که بخواهید این یک فراری بهتر، سریع‌تر و فرزتر است و هنگامی که این موارد را نخواهید شاهد جی‌تی راحت‌تر و آرام‌تر خواهید بود.

علیرغم خط سقف بازطراحی شده، فضای کافی برای افراد بزرگ‌سال فراهم بوده و از طرفی فضای پا در عقب نیز نسبت به مدل FF بیشتر شده است. در حقیقت، این خودرو در بخش عقب واقعاً جادار است.

فراری ادعا می‌کند که صندوق بار خودرو دارای فضای بار ۴۵۰ لیتری است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۸۰۰ لیتر می‌رسد. این فضای بیش از حد کافی برای بار ۴ نفر سرنشین است.

شاید اگر در حال خرید یک فراری ۲۴۰ هزار پوندی به کاربردی بودن زیاد فکر نکنید اما این خودرو کاربرد زیادی دارد. درحالی‌که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بزرگ این خودرو کم‌مصرف نیست اما علیرغم افزایش توان پیشرانه، مصرف و آلایندگی آن کاهش‌یافته است.

فراری GTC Lusso برای رانندگی خوب است اما به‌طور درخشانی قابل استفاده نیز هست. پیشرانه‌ی رعب‌آور، شاسی خونسرد و کنترل‌شده و کاربردی بودن بالا به این معنی است که GTC4 درجه‌یک است. شاید بهای بالایی داشته باشد اما برندهای رقیب با موارد ارائه شده توسط این خودرو نمی‌توانند رقابت کنند. این یک فراری‌ای است که همه‌روزه می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت: ۲۴۰۴۳۰ پوند پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: ۶۸۱ اسب بخار/۶۹۷ نیوتون متر گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.