از نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ چه می‌دانیم؟!

از نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ چه می‌دانیم؟!

رونمایی هشتمین نسل ب‌ام‌و سری ۵ قرار است در سال ۲۰۲۳ انجام شود اما ترکیب تصاویر نسخه‌های پیش‌تولیدی این سدان لوکس با اخبار منابع نزدیک به کمپانی می‌تواند تصویری نسبتاً واضح از آنچه انتظار داریم را ایجاد کند. همچنین رندرهای منتشر شده از این خودرو شاید بتواند به تجسم طراحی سری ۵ جدید کمک کند.

نسل فعلی ب‌ام‌و سری ۵ در سال ۲۰۱۶ معرفی و در سال ۲۰۲۰ فیس لیفت شد بنابراین طبیعی است که در سال ۲۰۲۳ با طراحی جدیدی معرفی شود. نسل جدید این خودرو از پلتفرم CLAR استفاده خواهد کرد و به استراتژی “قدرت انتخاب” باواریایی ها وفادار خواهد بود چراکه با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. البته انتظار می‌رود نسخه الکتریکی این خودرو با نام i5 عرضه شود.

پروتوتایپ های پلاگین هیبریدی سری ۵ جدید قبلاً در خیابان‌های مونیخ و با طراحی کلی دینامیک و تناسبات ابعادی سنتی سه جعبه‌ای دیده شده‌اند. بدنه این خودرو عضلانی‌تر از نسل فعلی بوده و همان ویژگی طراحی مشهور ب‌ام‌و یعنی Hofmeister kink را حفظ کرده است. در بخش جلو می‌توان یک جفت چراغ گیرا و جلوپنجره بزرگ‌تر را تشخیص داد. در بخش عقب نیز خط سقف کوپه مانند و چراغ‌های نازک‌تر دیده می‌شوند که احتمالاً با یک نوار نازک LED به هم متصل شده‌اند.

انتظار می‌رود در داخل کابین نسل جدید سری ۵ از نمایشگر منحنی دیده شده در iX و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴.۹ اینچی استفاده شود. سیستم اطلاعات سرگرمی سری ۵ جدید از سیستم‌عامل جدید ۸ با ویژگی‌های ارتباطی پیشرفته سود خواهد برد.

پیشرانه‌های این خودرو نیز شامل نسخه‌های به‌روز نمونه‌های ۴ و ۶ سیلندر فعلی بوده و از تکنولوژی هیبریدی ملایم در آن‌ها استفاده خواهد شد. مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز دارای پیشرانه ۳ لیتری توربو با یک یا دو واحد الکتریکی بوده و حداکثر قدرت ۵۰۰ اسب بخاری خواهند داشت. نهایتاً نیز باید گفت اولین محصول الکتریکی شده ناب M جانشین M5 شده و ظاهراً دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی خواهد بود. این محصول احتمالاً قدرت نزدیک به ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت و از نظر شتاب گیری در حد سوپرکارها ظاهر خواهد شد.

اما نسخه تمام الکتریکی سری ۵ که با نام i5 شناخته می‌شود با جلوپنجره متفاوت، عناصر آبی بدنه، رینگ‌های آئرودینامیک و نبود خروجی‌های اگزوز متمایز خواهد شد. مدل پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بوده و قدرت حدود ۳۰۰ اسبی خواهد داشت. باتری ۷۰ کیلووات ساعتی این مدل نیز از شاسی‌بلند iX گرفته خواهد شد. مدل قوی‌تر xDrive50 می‌تواند از دو پیشرانه با قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار سود برده و با استفاده از باتری بزرگ‌تر ۱۰۰ کیلووات ساعتی شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری داشته باشد. همچنین خبرهایی درباره تولید نسخه معادل M از i5 با حداکثر قدرت ۸۰۰ اسب بخار به گوش رسیده هرچند به نظر می‌رسد در انتشار این اخبار اغراق شده باشد.

این سدان تمام الکتریکی رقیب مستقیم مرسدس بنز EQE، آئودی A6 e-tron و نسل بعدی تسلا مدل S خواهد بود.

اگرچه فعلاً ب‌ام‌و چیزی را تائید نکرده اما احتمالاً سری ۵ تورینگ نیز با فضای بار و کابین بیشتر معرفی خواهد شد. قطعاً سری ۵ جدید جزو آخرین محصولات درون‌سوز ب‌ام‌و بوده و باواریایی ها پس از آن روی محصولات الکتریکی تمرکز خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.