از دنیاهایی متفاوت: رنجروور اووک کانورتیبل در برابر مرسدس C کلاس کابریولت

از دنیاهایی متفاوت: رنجروور اووک کانورتیبل در برابر مرسدس C کلاس کابریولت

شاسی بلندهایی با سقف‌های بازشوی نرم خیلی عادی نیستند اما رنجروور با ساخت اِووک کانورتیبل امیدوار است که فروش یک خودروی عادی این روزهای بازار را داشته باشد.

تابستان نیز در روزهای اوج خود بوده و زمان دیدن مدل‌های روباز فرا رسیده است. جدای از برخی کاربردهای سیستم چهارچرخ محرک شاسی‌بلند، اِووک کانورتیبل اولین شاسی‌بلند روباز انگلستان بوده و تلاشی از سوی لندروور برای پاسخ مناسب به تقاضاهای مشتریان محسوب می‌شود.

این خودرو هیچ رقیب مستقیمی ندارد اما با بهای آغازی ۴۷۵۰۰ پوندی، اووک از این نظر هم رده‌ی برخی خودروهای روباز چهارنفره همانند مرسدس بنز C کلاس کابریولت قرار می گیرد. درحالی‌که این خودرو یک مدل روباز معمولی بر پایه‌ی نسخه‌ی کوپه است اما مرسدس آن را با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌کند.

خب آیا اووک کانورتیبل یک پیشرو است؟ یا از ریشه‌های لندروور بسیار فاصله دارد؟

شاخ‌به‌شاخ

تکنولوژی بکار رفته در سقف سقف هر دو خودرو با لمس یک دکمه‌ی ساده باز می‌شود و این فرایند می‌تواند تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت برای رنجروور و ۶۰ کیلومتر در ساعت برای مرسدس بنز صورت پذیرد.

اووک کانورتیبل یک بادگیر را در پشت صندلی‌های عقب جای داده اما شما در واقع به آن نیازی ندارید و سیستم Aircap مؤثر مرسدس نیز به‌صورت استاندارد در خودرو وجود دارد.

راحتی کابین هر دو خودرو مدل‌های چهارنفره‌ی هوشمندی هستند اما سرنشینان در بخش عقبی C کلاس کابریولت وزش باد کمتری را به لطف سیستم aircap که جریان باد را از کابین دور می‌کند شاهد خواهند بود. مرسدس سیستم Airscarf را نیز به‌صورت استاندارد در خودرو قرار داده که این سیستم هوای گرم را به بخش‌های گردن و بالایی بدن سرنشینان جلویی منتقل می‌کند.

شخصی‌سازی در اووک کانورتیبل می توانید پکیج استایل مشکی را با بهای ۲۰۷۵ پوند سفارش دهید درحالی‌که مرسدس رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و آبی را بسته به رنگ بدنه برای سقف پیشنهاد می‌دهد و البته هزینه‌ای نیز دریافت نمی‌کند. شما همچنین می‌توانید رینگ‌های چند پره‌ی ۱۹ اینچی را نیز با لاستیک‌های ران فلت و با بهای ۵۹۵ پوند سفارش دهید.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: مرسدس C کلاس کابریولت در پایان C کلاس کابریولت خودروی روباز راضی‌کننده‌تری نسبت به حریف انگلیسی خود است. درحالی‌که هیچ‌یک از این دو خودرو از نظر پرفورمنس و هندلینگ صدرنشین کلاس نیستند اما تجمل و اشرافیت یک خودروی آرام روباز را به مشتری ارائه می‌دهند و البته مرسدس حس گران‌بها بودن بیشتری را نسبت به اووک دارد و جالب آنکه بهای مرسدس نیز کمتر است. به این مورد باید هزینه‌های رانندگی کمتر و کابین کاربردی‌تر را نیز اضافه کرد که باعث پیروزی نهایی این خودرو شده است.

رتبه‌ی دوم: رنجروور اِووک کانورتیبل اینکه اووک را با سقفی متحرک عرضه کنید شجاعت است اما نتیجه‌ی کلی کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است. کابین خودرو با بسته بودن سقف ساکت و آرام است و فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد. اووک بخاطر لیست قیمت بالاتر و هزینه‌های رانندگی زیادتر در اینجا دوم شده به علاوه کابین آن کاربرد کمتری نسبت به حریف دارد.

دیگر گزینه‌ها

جدید: ب ام و ۴۳۵d xDrive کانورتیبل M اسپورت قیمت: ۴۹۶۰۵ پوند پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۱۳ اسب بخاری

سری ۴ کانورتیبل از یک سقف سخت پیچیده اما زیبا سود می‌برد و همین امر باعث افزایش وزن می‌شود اما نسخه‌ی قدرتمند دیزلی M اسپورت قدرت بیش از حد کافی برای جبران این اضافه‌وزن دارد.

کارکرده: بنتلی کانتیننتال GTC قیمت: ۵۰ هزار پوند پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ۵۵۲ اسب بخاری

اگر می‌خواهید خودرویی شیک و باکلاس داشته باشید یک بنتلی کانتیننتال GTC 2007 با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر می‌تواند انتخابی خوب بوده و البته بهای آن نیز مشابه دو خودروی حاضر در این تست است. سیستم چهارچرخ محرک در خودرو وجود دارد اما پیشرانه قوی‌تر بوده و البته باید با هزینه‌های آن کنار بیایید.

 مرسدس C 220d کابریولت ۴MATIC AMG Line Prem Plusرنجروور اووک کانورتیبل ۲.۰ TD4 HSE Dynamic
بهای مدل تست شده (پوند)۵۰۰۶۰۵۵۹۵۵
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)۴۶۸۶/۱۸۱۰/۱۴۰۹۴۳۷۰/۱۹۸۰/۱۶۰۹
پیشرانه۴ سیلندر خطی،۲۱۴۳ سی‌سی۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۹ سی‌سی
قدرت (اسب بخار)۱۶۸۱۷۸
گشتاور (نیوتون متر)۴۰۰۴۳۰
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک
حجم باک سوخت (لیتر)۶۶۵۴
ظرفیت محفظه بار (لیتر)۳۶۰۲۵۱
وزن خالص (کیلوگرم)۱۸۰۵۱۹۶۷
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)۷.۹۱۰.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)۲۲۵۱۹۵
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)۵.۸/۴.۷/۵۶.۷/۵.۱/۵.۷

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.