ازسرگیری تولید مسکوویچ دوران شوروی در کارخانه سابق رنو

ازسرگیری تولید مسکوویچ دوران شوروی در کارخانه سابق رنو

شهردار مسکو «سرگی سوبیانین» گفته است که تولید خودروهای مسکوویچ در دسامبر امسال در کارخانه‌ای که بیش از شش ماه پیش توسط رنو فروخته شد از سر گرفته خواهد شد. برنامه‌های راه‌اندازی مجدد برند مسکوویچ در ماه می امسال اعلام شد یعنی زمانی که سوبیانین اعلام کرد کارخانهٔ رنو ملی خواهد شد تا شغل افرادی که در این تأسیسات کار می‌کنند حفظ شود. این کارخانه که به کارخانهٔ خودروسازی مسکوویچ مسکو تغییر نام داده است، از زمان فروش توسط رنو تاکنون بی‌کار بوده است.

سوبیانین دراین‌باره گفته است:

صنعت خودرو در سال جاری با چالش جدی مواجه شده است اما بااین‌وجود امیدواریم بتوانیم کارخانهٔ مسکوویچ را در ماه دسامبر با کمک وزارت صنعت و تجارت راه‌اندازی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرده است که این کارخانه بتواند امسال ۶۰۰ دستگاه خودرو تولید کند که ۲۰۰ دستگاه آن الکتریکی خواهد بود. ادعا شده است که مسکو تمام تخصص‌های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صنعت خودروهای الکتریکی را دارد. برای این کارخانه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در نظر گرفته شده و مقامات انتظار دارند بتوانند سرعت تولید آن را در سال آینده افزایش دهند تا طی این سال ۵۰ هزار دستگاه خودرو در آن تولید شود. بدین منظور، مسکو و شرکت کامیون‌سازی کاماز ۵ میلیارد روبل (۸۱ میلیون دلار) در این کارخانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پس از خروج رنو از بازار روسیه به دلیل حملهٔ نظامی این کشور به اوکراین، تصمیم راه‌اندازی مجدد برند قدیمی مسکوویچ گرفته شد. رنو سهام‌دار عمدهٔ شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه (مالک برند لادا) بود اما دارایی‌های خود را با قیمت تنها یک روبل فروخت. البته این شرکت فرانسوی امکان بازخرید سهام خود را طی شش سال آینده خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.