ارزش تسلا پس از تقسیم سهام سه به یک، کاهش یافت

ارزش تسلا پس از تقسیم سهام سه به یک، کاهش یافت

ارزش تسلا پس از اعلام تصمیم این خودروساز آمریکایی مبنی بر تقسیم سهام سه به یک سهامداران کاهش یافت. هر سهم این برند الکتریکی با قیمت ۳۰۲ دلار بازگشایی شد اما در پایان روز پنجشنبه به ۲۹۶.۰۷ و در روز جمعه به ۲۸۸.۰۹ دلار افت کرد. تقسیم سهم‌هایی همچون تسلا تأثیری روی ساختار این خودروساز ندارد اما به سرمایه‌گذاران شخصی اجازه می‌دهد تا معاملات کوچک‌تری انجام دهند. این خودروساز خبرساز قبلاً تقسیم سهام پنج به یک را در آگوست ۲۰۲۰ یعنی زمانی که ارزش سهامش به بالای ۲ هزار دلار رسیده بود انجام داد.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو اظهار می‌دارد:

در سبک خرید معمولی مشهور به شایعه، سرمایه‌گذاران تمایل دارند خرید سهام در حال تقسیم را در چند هفته پس از تاریخ تقسیم مؤثر کم کنند تا به این ترتیب باعث کاهش شتاب افت قیمت‌ها شوند.

اگرچه تقسیم سهم‌هایی همانند تصمیمات تسلا باعث راحت‌تر شدن معاملات سرمایه‌گذاران خرد می‌شوند اما رویترز می‌گوید مزیت‌های این کار کمرنگ‌تر می‌شود زیرا بسیاری از پلتفرم‌های حق‌العمل‌کاری به مشتریان اجازه می‌دهند تا سهم‌های کوچکی خریداری کرده و چند درصد از سهام یک شرکت را در اختیار داشته باشند. از زمان اعلام تصمیم تسلا برای تقسیم سهام سه به یک تاکنون شاهد افت حدود ۱۱ درصدی ارزش سهام این برند بوده‌ایم و این روند در سال جاری به افت ۱۶ درصدی ختم شده است.

تصمیم تسلا اندکی پس از آن اعلام شد که خودروساز موردبحث جای پای خود در بازار خودروهای لوکس آمریکا را مستحکم کرد. به گزارش میدونی و به نقل از carscoops، بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال ۲۲۸۹۸۹ دستگاه خودروی تسلا در آمریکا به فروش رفته که نسبت به فروش ۱۴۲۵۴۳ دستگاهی نیمه اول سال قبل افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این برند بالاتر از بی ام و با فروش ۱۵۷۸۳۸ دستگاهی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ قرار دارد. لکسوس با فروش ۱۳۳۶۱۶ دستگاه، مرسدس با فروش ۱۳۳۵۲۰ دستگاه و آئودی با فروش ۸۳۴۷۱ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.