ارزش تسلا بیش از دو برابر ارزش فورد!

اخیراً ارزش سهام تسلا به‌طور قابل‌توجهی افزایش‌ یافته و به ۴۲۵ دلار به ازای هر سهم رسیده که بالاترین میزان در تاریخ این خودروساز می‌باشد.

به این ترتیب ارزش تسلا که معمولاً بر پایه قیمت کنونی سهام محاسبه می شود به ۷۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده که حدود ۴۴ درصد بیشتر از ارزش جنرال موتورز (۵۲.۵۴ میلیارد دلار) و دو برابر ارزش فورد (۳۷.۴۳ میلیارد دلار) می‌باشد. تمامی این آمار و ارقام مربوط به ۲۵ دسامبر سال ۲۰۱۹ می‌باشند.

البته وقتی شما ارزش شرکت EV را محاسبه کنید اوضاع تسلا بهتر خواهد بود زیرا یاهو فاینانس به نقل موسسه مورگان استنلی تخمین زده ارزش تسلا به ۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از تحلیلگران مورگان استنلی می‌گوید:

در مقام مقایسه باید گفت ارزش شرکت فورد و جنرال موتورز باهم کمتر از ۸۰ میلیارد دلار است. به این ترتیب تسلا نه تنها باارزش‌ترین کمپانی خودروسازی آمریکاست بلکه ارزش آن بیش از ارزش دو کمپانی جنرال موتورز و فورد می‌باشد.

ارزش سهام تسلا در سه ماه گذشته افزایش ۷۵ درصدی داشته زیرا سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند این خودروساز در سال‌های آینده سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت قبلاً تولید انبوه خود در گیگا فاکتوری چین را شروع کرده و برنامه‌هایی نیز برای گسترش فعالیت خود در اروپا دارد.

علیرغم نابرابری چشمگیر ارزش نسبت به تسلا، جنرال موتورز همچنان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا بوده و در سه‌ماهه سوم امسال درآمد ۳۶ میلیارد دلاری داشته است. درآمد تسلا در مدت مشابه ۶.۳ میلیارد دلار گزارش شده است.

یکی از دلایل ارزش فوق‌العاده بالای تسلا این است که سرمایه‌گذاران از آن به عنوان آینده‌ی صنعت خودرو نام می‌برند زیرا فقط روی خودروهای الکتریکی و تکنولوژی‌های خودران تمرکز کرده است. دیگر خودروسازان طراز اول جهانی در چند سال اخیر تازه‌وارد بازار خودروهای الکتریکی شده‌اند و تسلا تنها خودروسازی است که در این بازی حکمرانی می‌کند.

پیشرفت سریع‌تر از انتظار تسلا در چین به همراه اعلام برنامه‌هایی برای تولید مدل Y و تأسیس گیگا فاکتوری جدید در آلمان به افزایش ارزش سهام این برند کمک کرده‌اند. البته برخی کارشناسان معتقدند اهداف این برند خیلی خوش‌بینانه بوده ولی برخی دیگر نیز می‌گویند تسلا نه تنها پیشروی خود را حفظ خواهد کرد بلکه بر بازارهای جهانی نیز تسلط خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.