ارزش تسلا به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید!

ارزش تسلا به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید!

تنها ۶ کمپانی در دنیا ارزشی فراتر از ۱ تریلیون دلار دارند و تسلا حالا یکی از آن‌هاست. پیروی بیانیه‌ی چند روز گذشته شرکت اجاره خودرویی هرتز مبنی بر سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ به ارزش ۴.۴ میلیارد دلار، این خودروساز آمریکایی با رشد بیش از ۱۲ درصدی ارزش سهام خود مواجه شد و تا زمان نگارش این خبر به ۱.۰۲۵ دلار به ازای هر سهم رسید. با تغییر و تحولات رخ داده در بازار سرمایه، تسلا هم‌اکنون مرز ارزش ۱ تریلیون دلار را رد کرده است. به این ترتیب تسلا وارد باشگاه ۱ تریلیون دلاری‌ها که شامل اپل، الفبت و آمازون بوده شده است. این خودروساز دومین کمپانی از لحاظ سرعت در رسیدن به چنین رقمی است چراکه حدود ۱۲ سال پیش تأسیس شده و چنین رکوردی را بر جای گذاشته است.

تنها فیس‌بوک سریع‌تر از تسلا توانست چنین ارزشی را به دست آورد و حدود ۹ سال پس از تأسیس به مرز ۱ تریلیون دلار رسید. جالب اینکه چنین رکوردی برای اپل ۳۷ سال طول کشید. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ۲۳ درصد از سهام شرکت موردبحث را در اختیار داشته و ارزش این میزان سهام حدود ۲۳۰ میلیارد دلار می‌باشد. برای اینکه بدانید ارزش تسلا در برابر رقبا چقدر است کافی است به دومین خودروساز ارزشمند دنیا یعنی تویوتا نگاه کنیم که ارزش بازاری آن حدود ۲۸۰ میلیون دلار می‌باشد. این در حالی است که سقف تولید تسلا به‌طور قابل‌توجهی کمتر از تویوتا می‌باشد.

تسلا سال پیش حدود نیم میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رساند درحالی‌که فروش تویوتا حدود ۹.۵ میلیون دستگاه بود. تا به اینجای سال تسلا حدود ۶۲۷ هزار دستگاه خودرو را تولید کرده و به فروش رسانده است. به احتمال زیاد تسلا پیش از پایان سال جاری میلادی به تولید ۱ میلیون دستگاهی خواهد رسید. خب سؤال این است که چرا ارزش تسلا بسیار بیشتر از خودروسازانی است که تولید بسیار بالاتری دارند؟ خب پاسخ این سؤال به تأثیر تسلا روی بازار به ویژه در زمینه تکنولوژی، طراحی و تقاضای عمومی مشتریان بازمی‌گردد.

هم‌اکنون سؤال این است که آیا ارزش تسلا همچنان بالای ۱ تریلیون دلار باقی خواهد ماند؟ احتمال این کار زیاد است. تسلا در حال تأسیس دو کارخانه جدید در تگزاس و برلین بوده و محصولات جدیدی عرضه خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.