ارتقای آئرودینامیک نیو ET7 و برد هزار کیلومتری

ارتقای آئرودینامیک نیو ET7 و برد هزار کیلومتری

NIO رسماً اعلام کرده که ضریب درگ یا آئرودینامیک خودروی الکتریکی پرچم‌دار این شرکت ۰.۲۰۸ می‌باشد. این رقم به همراه تسلا در رتبه دوم آئرودینامیکی‌ترین خودروهای سواری جهان قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز EQS 450+ نتیجه بهتری را ارائه می‌کند و ضریب پسای آن ۰.۲۰۰ است. تسلا مدل اس جدید هم دارای ضریب پسای ۰.۲۰۸ است و مرسدس EQS 580 4Matic با ضریب ۰.۲۰۹ در رتبه سوم جای می‌گیرد. لوسید ایر هم با رقم ۰.۲۱ در رده بعدی است.

NIO ابتدا ضریب آئرودینامیکی ET7 را معادل ۰.۲۳ پیش‌بینی می‌کرد اما با بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی CFD و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، توانست بهبود چشمگیری در این میزان حاصل کند.

سدان نیو ET7 برای رسیدن به آئرودینامیک مطلوب، هیچ کدام از ویژگی‌های طراحی و کارایی چون ارگونومی و راحتی کابین را قربانی نکرده است. زاویه شیشه جلو، شعاع و زاویه بین چراغ‌های جلو و گلگیرهای جلو، طراحی فست‌بک و بدنه دوکی‌شکل و خطوط ستون C و غیره بهینه‌سازی شدند تا این خودرو آئرودینامیک‌تر شود.

البته خودروهای الکتریکی به‌خودی‌خود به‌واسطه نداشتن گریل یا جلوپنجره و عدم نیاز به ورود هوای جلوی خودرو به قسمت موتور و همچنین کف صاف بدون مداخله مجموعه اگزوز، آئرودینامیک‌تر از خودروهای هم‌کلاس درون‌سوز خود هستند اما یکی از دلایل توجه بیشتر خودروسازان برای آئرودینامیک‌تر کردن آن‌ها نیز به این نکته برمی‌گردد که این نوع از وسایل نقلیه از صدای موتور و اگزوز برخوردار نبوده و بنابراین در صورت صیقلی نبودن بدنه آن‌ها، صدای باد بیشتر به گوش می‌رسد. بعلاوه آئرودینامیک بهتر به‌طور مستقیم روی شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشته و باعث بهبود آن می‌شود.

علاوه بر آئرودینامیک، ET7 از طراحی جدید سنسور مراقبتی در سقف شامل دوربین‌های وضوح بالای ۸ مگاپیکسلی و لیدار سود می‌برد. سیستم تعلیق بادی هم به‌صورت استاندارد در این خودرو ارائه خواهد شد.

نیو انتظار دارد که این خودرو را با باتری‌های ۱۵۰ کیلووات ساعتی در اواخر سال ۲۰۲۲ تولید کند که با استانداردهای NEDC می‌تواند بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را حاصل نماید. نمونه‌های اولیه با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی و برد ۵۰۰ کیلومتری و یا ۱۰۰ کیلووات ساعتی با برد ۷۰۰ کیلومتری می‌باشند. طول این خودرو ۵.۰۹۸ متر، عرض آن ۱.۹۸۷ متر و ارتفاع آن ۱.۵۰۵ متر بوده و فاصله بین دو محور هم ۳.۰۶۰ متر است که نشان از خودرویی فول سایز و البته جادار دارد.

در همین حال، نمونه‌های اولیه این خودرو به‌تازگی آزمایش‌های گرمایی را در چین به پایان رسانده‌اند. در این آزمایش‌ها، مهندسین پایداری عملکردی خودرو را با تغییرات دما می‌سنجند. آزمایش‌های زمستانی هم کمی قبل‌تر در نیوزیلند تکمیل شده است.

عرضه نیو ET7 به بازار در بهار سال ۲۰۲۲ در چین و احتمالاً در پایان همین سال در اروپا صورت می‌گیرد. البته نیو ES8 تا چند روز آینده به‌صورت رسمی وارد بازار نروژ خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.