ارتش آمریکا یک هامر EV برای آزمایش خریداری کرده است

ارتش آمریکا یک هامر EV برای آزمایش خریداری کرده است

چند دهه پیش خودروی نظامی هاموی در میادین نبرد مختلف به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این خودرو آن‌قدر موردتوجه قرار گرفت که نسخه‌های تولیدی آن برای عموم مردم ساخته شدند و این داستان امروز به جی‌ام‌سی هامر EV رسیده است. حال همین داستان به شکل برعکس در حال تکرار است زیرا ارتش ایالات‌متحده یک هامر EV تولیدی را برای آزمایش خریداری کرده است. درحالی‌که بازار خودروهای تجاری به‌وضوح در حال حرکت به سمت الکتریکی‌سازی است، نهادهای دولتی در این زمینی بسیار کندتر عمل کرده‌اند ولی بااین‌وجود، برخی سازمان‌های دولتی این تغییر را آغاز کرده‌اند و حالا ارتش نیز همین روند را دنبال می‌کند.

به گزارش دیترویت پرس، GM دیفنس که یکی از شرکت‌های تابعهٔ جنرال موتورز است، یک دستگاه هامر EV به ارتش فروخته است. این یعنی ابر پیکاپ غول‌پیکر جنرال موتورز نامزد بالقوه‌ای برای قرارداد‌های آیندهٔ دولت خواهد بود. گفته شده هدف از خرید این یک دستگاه هامر تهیهٔ یک خودروی الکتریکی جدید وظیفه سبک یا سنگین برای تحلیل‌های دولتی بوده است؛ بنابراین، در حال حاضر برنامهٔ خاصی برای استفاده از این هامر برقی در ارتش ایالات‌متحده وجود ندارد. بااین‌حال، اسناد این قرارداد نشان می‌دهد که ارتش در درازمدت به دنبال وسیلهٔ نقلیه‌ای توانمند و تطبیق‌پذیر است که اتکا به سوخت‌های فسیلی را هم در محیط‌های عملیاتی و هم پادگانی کاهش دهد. این وسیلهٔ نقلیه همچنین باید توانایی تولید، ذخیره و توزیع انرژی برای سربازان را هم داشته باشد.

رئیس GM دیفنس دراین‌باره گفته است:

با استفاده از تکنولوژی پیشرفتهٔ جنرال موتورز، نمایش این خودرو به ارتش ایالات‌متحده ثابت می‌کند که یک ابر پیکاپ الکتریکی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چگونه می‌توان از تکنولوژی‌های زیربنایی آن برای نیازهای دفاعی آینده چه در یک تأسیسات و چه در محیط تاکتیکی استفاده کرد.

GM دیفنس از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۷ تاکنون در تعدادی قرارداد دولتی برنده شده است و بنابراین منتظریم ببینیم آیندهٔ ارتش با هامر برقی چه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.