ارائه پیشرانه ۶ سیلندر جدید هوریکین برای جیپ واگنییر و گرند واگنییر

ارائه پیشرانه ۶ سیلندر جدید هوریکین برای جیپ واگنییر و گرند واگنییر

زمانی که جیپ واگنییر و گرند واگنییر جدید معرفی شدند، در سینهٔ آن‌ها همان موتورهای V8 همی قدیمی قرار گرفته بود که بازده پایین و مصرف سوخت بالایی داشتند. به‌تازگی اما جیپ نسخهٔ کشیدهٔ این شاسی‌بلندهای فول سایز را با پیشرانهٔ کاملاً جدید شش سیلندر خطی توئین توربو معرفی کرده که هوریکین نام دارد. هرچند این موتور برای اولین بار در خانوادهٔ واگنییر در نسخه‌های کشیده یا همان L ارائه شده اما به گفتهٔ جیپ، تعداد محدودی از واگنییر و گرند واگنییر معمولی هم برای مدل ۲۰۲۲ با همین موتور جدید به بازار عرضه می‌شوند.

بااین‌حال، موتور هوریکین در مدل ۲۰۲۳ به شکل رسمی‌تری وارد خانوادهٔ این شاسی‌بلند فول سایز خواهد شد. این موتور شش سیلندر در مدل‌های کشیده به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که برای مدل‌ها معمولی قابل سفارش خواهد بود. این یعنی موتورهای V8 قدیمی هم همچنان برای واگنییر و گرند واگنییر ارائه خواهند شد. گرند واگنییر به نسخهٔ خروجی بالای موتور هوریکین مجهز می‌شود که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت این موتور ۲ هزار دلار گران‌تر از موتور استاندارد ۶.۴ لیتری V8 همی ۴۷۱ اسب بخاری گرند واگنییر خواهد بود.

در همین حال، واگنییر با نسخهٔ خروجی معمولی موتور هوریکین ارائه می‌شود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خروجی به میزان قابل‌توجهی بیشتر از ۳۹۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۸ نیوتن متر گشتاور موتور استاندارد ۵.۷ لیتری V8 این خودرو است؛ اما علیرغم این افزایش توان، طبق تخمین جیپ، مصرف سوخت این موتور شش سیلندر جدید بین ۱ تا ۲ لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از موتورهای V8 خواهد بود.

در ظاهر هیچ تفاوتی برای متمایز کردن نسخه‌های شش سیلندر واگنییر و گرند واگنییر از همتایان هشت سیلندر وجود ندارد ولی مطمئناً صدای کاملاٌ متفاوت موتور جدید می‌تواند این کار را انجام دهد. جیپ نگفته است که دقیقاً چه تعداد واگنییر و گرند واگنییر مدل ۲۰۲۲ را با موتور هوریکین عرضه خواهد کرد ولی نمایندگی‌ها هم‌اکنون سفارشات خرید برای این نسخه را می‌پذیرند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.