ارائهٔ نسخهٔ ویژه‌ای از مرسدس AMG GT63 S E هیبریدی با قیمتی گزاف!

ارائهٔ نسخهٔ ویژه‌ای از مرسدس AMG GT63 S E هیبریدی با قیمتی گزاف!

مرسدس بنز رسماً فروش AMG GT63 S E Performance را در اروپا آغاز کرده و یک نسخهٔ ویژهٔ پرچم‌دار بنام اسپشیال ادیشن را هم برای آن ارائه کرده است. این سدان پرفورمنس پلاگین‌هیبریدی که سال گذشته در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، گران‌ترین محصول تولیدی در تاریخ مرسدس بنز محسوب می‌شود (البته بدون در نظر گرفتن هایپرکار AMG One). قیمت GT63 S E در اروپا از ۱۹۶,۸۹۷ یورو معادل ۲۲۱ هزار دلار آغاز شده و در این نسخهٔ اسپشیال ادیشن به ۲۱۸,۶۷۴ یورو معادل ۲۴۵ هزار دلار می‌رسد.

وجه تمایز این نسخهٔ ویژه از مدل‌های معمولی رنگ سبز مانگو است که تضاد جذابی با رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شدهٔ مشکی‌رنگ AMG دارد. البته نسخهٔ اسپشیال ادیشن با رنگ قرمز و تریم بیرونی کرومی به همراه رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شدهٔ نقره‌ای براق هم ارائه می‌شود. نیروبخش این سوپر سدان آلمانی یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در محور عقب است که این موتور در کنار یک گیربکس دو سرعتۀ الکتریکی و یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی کار می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

به گفتهٔ مرسدس، این ماشین ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. چشمگیرتر از این اعداد اما شاید مصرف سوخت GT63 S E باشد که در سیکل ترکیبی تنها ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن ۱۲ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

این سوپراسپرت چهاردر همچنین از ویژگی‌های پرفورمنس زیادی هم برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق بادی چند محفظه‌ای با سیستم کنترل سواری AMG و کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی و همین‌طور ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۴۲۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری و کالیپرهای تک پیستونه در عقب اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.