ادعای کسب ۵ ستاره ایمنی توسط BYD آتو ۳ صحت دارد؟

ادعای کسب ۵ ستاره ایمنی توسط BYD آتو ۳ صحت دارد؟

شرکت چینی BYD با یک خودروی جدید روانه بازار خودروی استرالیا می‌شود و قول کسب ۵ ستاره ایمنی را داده اما خودرویی که می‌خواهیم خدمت شما معرفی کنیم هنوز توسط موسسه‌ای مستقل تست نشده است. توزیع کننده محصولات برند چینی BYD می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی یک خودروی جدید را در بازار استرالیا عرضه خواهد کرد. شایان‌ ذکر است BYD یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی بوده و محصولات الکتریکی متنوعی را نیز در سراسر جهان عرضه می‌کند.

خودروی BYD آتو ۳ جدید یک هاچبک الکتریکی با قیمت ۴۴۹۹۰ دلار استرالیا (معادل ۳۵ هزار دلار امریکا) خواهد بود و از نیمه دوم سال جاری میلادی نیز روانه بازار خواهد شد. سازنده این خودرو قول شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتری را داده و حدود ۵ هزار سفاش برای این خودرو ثبت کرده است. اگرچه انتظار می‌رود آتو ۳ قوانین ایمنی روتین استرالیا را پیش از عرضه پاس کند اما هنوز توسط یک موسسه ایمنی مستقل از جمله ANCAP تست ایمنی نشده است. نمایندگان BYD در استرالیا می‌گویند آتو ۳ با ۵ ستاره ایمنی در این کشور عرضه خواهد شد. البته احتمال دارد این خودرو در ابتدا با برچسب “تست نشده” روانه بازار شود و تا زمان تکمیل تست‌های ایمنی توسط ANCAP با همین وضعیت به فروش رود.

برخی خودروسازان پیش از عرضه یک محصول جدید در نمایندگی‌ها تست‌های ایمنی ANCAP را تکمیل می‌کنند و از همان روز اول محصولاتشان را با رتبه ایمنی ۵ ستاره در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. برخی خودروسازان نیز چند ماه پس از معرفی خودروی جدید خود منتظر می‌مانند تا نتایج تست‌های ایمنی مشخص شده و احیاناً در صورت وجود مشکل اقدام به رفع آن نمایند. در طی این زمان خودرو با برچسب “تست نشده” شناخته می‌شود و ادعاهای خودروساز درباره میزان ایمنی آن اعتباری ندارد.

مدیرعامل ANCAP با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

تا زمانی که ما به‌صورت مستقل اقدام به تست و بررسی یک خودرو نکرده و رتبه‌بندی ایمنی آن را منتشر نکنیم، خودروساز یا توزیع کننده نخواهد توانست مدعی رتبه ایمنی خاصی برای محصول خود شود

رتبه‌بندی ایمنی کلی یک خودرو بر پایه جدیدترین تست‌های ایمنی و سیستم‌های پیشگیری از برخورد به دست می‌آید. گفته می‌شود نمایندگان BYD گفت‌وگوهای اولیه با ANCAP را انجام داده‌اند اما هنوز تست ایمنی آتو ۳ انجام نشده است. با توجه به زمان موردنیاز برای انجام کامل تست‌های ایمنی، احتمالاً طی چند ماه شاهد انتشار رتبه‌بندی ایمنی آتو ۳ خواهیم بود؛ اما علیرغم تمامی این بحث‌ها توزیع کننده BYD در استرالیا مطمئن است این خودرو ۵ ستاره ایمنی را کسب خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا عرضه BYD آتو ۳ تا زمان تکمیل چنین تست‌هایی به تعویق خواهد افتاد یا خیر. نماینده BYD در استرالیا می‌گوید:

فرایند عرضه خودرو در حال انجام است اما ما از عرضه آتو ۳ با ۵ ستاره ایمنی مطمئن خواهیم بود

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.