ادامه دفاع بی ام‌ و از جلوپنجره سری ۴ جدید!

ادامه دفاع ب‌ام‌و از جلوپنجره سری ۴ جدید!

تقریباً روزی نیست که شاهد انتقاد طرفداران و کارشناسان صنعت خودرو از طراحی جلوپنجره نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴، M3 و M4 نباشیم. همچنین به‌محض آنکه انتقادی به طراحی این بخش از خودروهای ب‌ام‌و وارد می‌شود برخی طرفداران سریعاً به شخصی بودن بحث طراحی اشاره می‌کنند که خب این نیز باعث ایجاد بحث‌های گوناگونی می‌شود.

ب‌ام‌و هم از وجود چنین نظرات و بحث‌هایی آگاه است و مشکلی با آن‌ها ندارد. این خودروساز معتقد است طراحی زیبا برای همه نیست؛ اما درست در زمانی که نیازمند متقاعد ساختن افراد هستید مصاحبه BMW بلاگ با مدیر طراحی ب‌ام‌و یعنی دوماگوج دوگک و آدریان فن هوی دونگ منتشر می‌شود. واضح است که این مدیران ارشد از طراحی جدیدترین نسل سری ۴ راضی هستند.

دوگک در مصاحبه خود گفته که خودروها و دیگر محصولات بهترین طراحی خود را زمان ملاقات از نزدیک به نمایش می‌گذارند. او می‌گوید:

و ما معتقدیم که مصرف‌کنندگان با دیدن M3 و M4 جدید از نزدیک نظرات متفاوتی درباره جلوپنجره جدید این خودروها خواهند داشت.

از برخی جهات ما با این نظرات موافقیم. برخی طرفداران که از نزدیک با محصولات جدید ب‌ام‌و ملاقات داشته‌اند نظرات قبلی خود را تا حدی تعدیل کرده‌اند. اگرچه اکثر آن‌ها همچنان علاقه چندانی به طراحی جلوپنجره بزرگ این خودروها ندارند اما آن را به بدی قبل نیز نمی‌دانند.

BMW بلاگ همچنین درباره فرایند شکل‌گیری طراحی محصولات ب‌ام‌و نیز گفت‌وگو داشته اما یکی از موارد برجسته در مصاحبه دوگک به این موضوع مربوط می‌شود: او معتقد است تغییرات در نمادهای طراحی باید در طول زمان رخ بدهند.

به همین خاطر است که جدای از افزایش ابعاد جلوپنجره، چراغ‌های جلوی گرد دوبل دیگر دیده نمی‌شوند؛ و اگرچه این موضوعی منطقی به نظر می‌رسد اما احتمالاً خصیصه طراحی موسوم به Hofmeister Kink که از دهه ۶۰ میلادی تاکنون در محصولات باواریایی ها بکار رفته به مشکل برخورده است.

نظر شما درباره این سخنان چیست؟ همچنان با جلوپنجره سری ۴ جدید مشکل دارید؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.