احتمال همکاری تسلا و تویوتا در آینده نزدیک

احتمال همکاری تسلا و تویوتا در آینده نزدیک

طی چند روز گذشته چندین خبرگزاری به گفت‌وگوهای تسلا و تویوتا درباره همکاری آتی اشاره کرده‌اند. ظاهراً این گفت‌وگوها از سال پیش در جریان بوده و به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.

اولین بار خبرگزاری چینی چوسان مدیا دراین‌باره خبری کارکرده بود که برگردان آن به این شرح است:

بر پایه بیانیه رسمی صنعت خودروی ژاپن، تسلا و تویوتا به دنبال توسعه مشترک پلتفرم شاسی‌بلند الکتریکی کوچکی هستند. گفت‌وگوهای مربوط به این همکاری از سال پیش تاکنون در جریان بوده است. تویوتا پلتفرم را تأمین کرده و تسلا نیز برخی تکنولوژی‌های کنترل الکترونیکی و نرم‌افزاری را در اختیار تویوتا قرار خواهد داد.

تویوتا پادشاه خودروهای هیبریدی است اما به وضوح اظهار داشته درباره خودروهای الکتریکی با احتیاط حرکت می‌کند. البته این خودروساز با کمک تسلا می‌تواند به اهداف خود سریع‌تر دست یابد. اگر تسلا بتواند تکنولوژی الکتریکی را تأمین کرده و به تویوتا توانایی تولید انبوه خودروهای الکتریکی را بدهد قطعاً یک همکاری موفق را شاهد خواهیم بود. همه این موارد در حالی بیان می‌شوند که فولکس‌واگن اخیراً گفته بود از تسلا سبقت گرفته و به زودی به پیشروی بازار الکتریکی‌ها تبدیل خواهد شد.

گفته شده اگر تسلا و تویوتا با یکدیگر همکاری کنند شاید این شرکت با استفاده از پلتفرم تویوتا یک شاسی‌بلند کامپکت و ارزان‌قیمت تولید کند. سال پیش نیز خبرهایی درباره همکاری تویوتا و پاناسونیک منتشر شده بود. در حال حاضر پاناسونیک همکاری گسترده‌ای با تسلا در زمینه باتری خودروهای الکتریکی دارد.

ماسک قبلاً گفته بود از همکاری استقبال کرده و آماده اعطای مجوز تکنولوژی‌های خود به سایر خودروسازان است. او همچنین سهیم شدن در شبکه سوپرشارژر تسلا را نیز پیشنهاد کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد برخی خبرگزاری‌ها از این اخبار سورپرایز شده و آن‌ها را واقعی نمی‌دانند اما تسلا و تویوتا در گذشته نیز همکاری‌هایی داشته‌اند.

تویوتا در سال‌های قبل نسخه تمام الکتریکی راو ۴ را با استفاده از سیستم باتری تسلا عرضه کرده بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.