احتمال معرفی مزدا RX-9 در نمایشگاه خودروی توکیو

احتمال معرفی مزدا RX-9 در نمایشگاه خودروی توکیو

چند وقتی بود که از خودروی اسپرت وانکل جدید مزدا خبری به گوش نمی‌رسید ولی حالا دوباره پس از چند ماه گزارش جدیدی در این رابطه مطرح شده است. یک منبع ژاپنی اعلام کرده است که این خودرو در ماه اکتبر در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهد شد. اگر این گزارش صحت داشته باشد و خودروی وانکل جدید مزدا که به نظر می‌رسد RX-9 نام‌گذاری شود، در ماه اکتبر رونمایی گردد، ۵۰ سال پس از معرفی مدل وانکل معروف مزدا کاسمو خواهد بود.

طبق این گزارش، RX-9 به‌شدت از کانسپت RX-Vision الهام گرفته و بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. در مورد این خودرو فعلاً مشخصات کمی منتشر شده است اما پیشرانه وانکل آن ممکن است Skyactive-4 نام داشته و ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین احتمال دارد RX-9 قیمتی در حدود ۸ میلیون ین (۷۱ هزار دلار) داشته باشد.

هرچند این خبرِ هیجان‌انگیزی است و معرفی چنین خودرویی برای سالگرد ۵۰ سالگی موتورهای وانکل مزدا مناسب خواهد بود ولی نسبت به آن شک و تردید وجود دارد زیرا سازندۀ ژاپنی گفته است که فعلاً هرگز برنامه‌ای برای ساخت خودروی اسپرت وانکل جدیدی ندارد و تنها به امید رسیدن به پیشرفتی، توسعۀ موتورهای وانکل را ادامه می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.